directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 22 d'abril de 2019 18:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

S'encarrega el projecte de viabilitat del túnel ferroviari entre la Pobla i la Seu

Si s'aprovés el projecte, la infraestructura podria funcionar en només dos anys

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

S'encarrega el projecte per connectar la Pobla de Segur amb la Seu d'Urgell, el primer pas cap a la connexió ferroviària amb Andorra. Si al final el projecte s'aprovés, el túnel tindria 20 quilòmetres i connectaria el Pallars amb l'Alt Urgell i podria estar finalitzat en dos anys.
tunel tren renfe ferrocarrils la seu la pobla
El túnel entre la Pobla i la Seu tindria uns 20 quilòmetres

Comparteix
   


Etiquetes
La Generalitat de Catalunya ha encarregat el projecte de viabilitat del projecte de construcció d'un túnel ferroviari de 20 quilòmetres que uniria la Pobla de Segur amb la Seu d'Urgell, segons va informar l'encara ministre d'Ordenament Territorial d'Andorra, Manel Pons.

Fa poc menys d'un any Pons es va reunir amb el conseller català de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en la inauguració del tram de la línia ferroviària que comunica Balaguer amb el Pallars, on ja es va posar sobre la taula la possibilitat de prolongar la línia ferroviària fins a la Seu i després a Andorra.

Pons va confirmar que el projecte de viabilitat ja ha estat encarregat i ha indicat que és el primer pas perquè aquesta línia es converteixi en una realitat. Dins del mateix projecte s'ha inclòs l'arribada a Andorra malgrat que seria en una segona fase, ja que cal estudiar encara el tipus de tren que podria fer el recorregut.

Si s'aprova el projecte, en dos anys pot estar acabat. El que encara no està determinat és quin tipus de finançament s'utilitzarà. Pons ha afirmat que s'està estudiant fer passar el projecte mitjançant la Unió Europea per donar un accés més fàcil a un país ancorat enmig del Pirineu. També es preveu un finançament compartit entre els governs d'Andorra, Espanya i la Generalitat de Catalunya.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
9 de maig de 2007, 13.48 h

Que no és viable! Cullons!
La línia hauria de arribar a sant girons com estava previst quan la van construir. És de sentit comú.
A andorra s'hi ha arribar des de puigcerdà!
M'encanta que vagin gastant calers per coses que ja se saben.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat




EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més



BLOGS enquestes

Josep Maria Loste Josep Maria Loste
El judici i la legislació lingüística europea
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
Cayetana, a l'assalt
Joan Lladonet Joan Lladonet
Per què no votaré “Ciudadanos”?
Vicenç Plans Vicenç Plans
El nepotisme dins del club financer és la fi d’Espanya (17/4/2019)
Màrius Viella Màrius Viella
Quan mentir no es castigat
Xavier Guarque Xavier Guarque
S'han perdut les essències








#xocdetrens fletxa








#CATALUNYAusurpada fletxa






logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.