directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 10:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Eleccions 2010 doble fletxa

La implicació de Sánchez-Camacho amb el seu Facebook, element que el PPC destaca de la campanya 2.0

El responsable de la presència a Internet dels populars, Juan Milián, explica l'estratègia del partit a Internet amb vista al 28-N

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El responsable de la campanya 2.0 del PPC, Juan Milián, ha destacat en una entrevista a l'ACN el paper actiu que Alícia Sánchez-Camacho té al seu perfil a Facebook. Tot i afirmar que la candidata popular té una 'conciliació familiar i laboral complicada' perquè és senadora, presidenta i mare, ha explicat que sempre que pot intenta actualitzar el seu Facebook ella mateixa. L'objectiu d'aquest contacte directe és demostrar, segons ha relatat Milián, que els populars tenen les mateixes preocupacions i il·lusions que la ciutadania. Destaca de la seva aposta a Internet el web 'Populares en red', que pretén mobilitzar ciberactivistes afins als valors del partit perquè els ajudin a fer campanya a la xarxa.
pp, portàtil, xarxa social, 2.0, campanya
Comparteix
   


Etiquetes
Milián, número 13 del PPC a les eleccions al Parlament, ha explicat que sempre que el seu dia a dia li permet, Sánchez-Camacho és l'encarregada d'actualitzar el seu Facebook i que, quan no pot, és ella qui proposa als responsables de les eines 2.0 del partit què hi poden penjar.

L'encarregat de la campanya a Internet dels populars defineix l'opció de Sánchez-Camacho com a 'comunicació bidireccional', perquè li permet d'estar amb contacte amb els internautes i recollir les seves propostes i opinions. Apunta que 'més que guanyar vots', el que el PPC busca a la gran xarxa és 'arribar a la gent d'una manera més directa' i 'crear un clima de complicitat' entre el públic a Internet.

'Aquesta tarda aniré al cine a veure la pel·lícula 'La red social', m'acompanyaran els cibervoluntaris del PP de Catalunya!', és l'estat que Sánchez-Camacho va posar fa unes dues setmanes al seu Facebook. És de quan el PPC va convidar els guanyadors d'un concurs de 'Populares en red' a anar al cinema a veure la pel·lícula estrenada fa poc sobre aquesta popular xarxa social.

Segons ha explicat Milián, durant aquesta trobada, Sánchez-Camacho va exposar als assistents les 'seves idees respecte la comunicació en línia i a Internet en general'.

'Populares en red' per fomentar el ciberactivisme

Juntament amb el web del partit, 'Populares en red' és una de les grans potes de l'aposta 2.0 del partit a la xarxa. Aquest espai pretén fomentar el ciberactivisme encarregant 'missions als internautes' per ajudar el partit a la xarxa com compartir enllaços de notícies que parlin del partit, votar en enquestes o enviar les seves pròpies fotos amb consignes de campanya. Convé notar que concentra la major part de l'activitat al seu perfil a Facebook i no a la pàgina web, que no està tan actualitzada.

El reclam de 'Populares en red' és: 'Es busquen persones voluntàries per una perillosa missió: defensar Catalunya i Espanya, no hi ha paga, molta feina a fer, el possible risc dels independentistes i una victòria molt difícil. Honor i reconeixement en cas d'èxit'.

'La televisió continua sent el mitjà de comunicació principal'

Fent referència a la campanya a la xarxa de Barack Obama de fa dos anys, Milián l'ha definit com la 'millor campanya en línia que s'ha fet mai'. No obstant això, segons ell, els assessors del que ara és el president dels Estats Units 'van inventar poques coses noves' i apunta que el seu èxit rau en el sentit estratègic de la seva utilització.

Comparant la campanya nord-americana amb la de Catalunya, Milián assegura que es nota que hi ha un 'procés d'americanització de la política' però que encara no s'ha arribat al seu nivell i, de fet, diu que potser no tindria sentit perquè són dues 'cultures diferents'. El jove popular apunta que aquí Internet està obrint camí però que 'la televisió continua sent el mitjà de comunicació principal per transmetre missatges'.

Equip per gestionar les xarxes socials

Des del PP de Catalunya, expliquen que els perfils del partit a les xarxes socials els gestionen els responsables de premsa i ,el de la candidata, com ha explicat Milián, ella mateixa. Tot i això, també compta amb el suport de premsa. D'altra banda, 'Populares en red' ho gestionen des de les Noves Generacions del partit.

Valoració crítica

Preguntat per com ho estan fent els populars a la xarxa, Milián ha afirmat que la seva estratègia és 'arribar, informar i interactuar'. Segons ell, ho estan aconseguint.

PPC 2.0 en xifres

El perfil del PPC a Twitter té més de 990 seguidors i compta amb més de 1.100 actualitzacions. El canal de YouTube dels populars acumula més de 13.700 reproduccions. Quant a Facebook, la 'like page' del PPC té més de 4.400 seguidors. Pel que fa a la candidata, la seva 'like page' compta amb al voltant de 4.100 seguidors i el seu perfil a Facebook ronda el límit de les 5.000 amistats. Quant a 'Populares en red', compta amb més de 2.900 admiradors a Facebook i més de 350 seguidors al seu Twitter.

Més enllà del 28-N

'El fenomen de les noves tecnologies de la informació i la comunicació és imparable i no tindria sentit que el pròxim govern hi donés l'esquena', apunta Milián. Segons ell, les eines 2.0 permeten escurçar les distàncies entre la ciutadania i la política i les han d'utilitzar tant el govern com els partits de l'oposició.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
8 de novembre de 2010, 12.57 h

Sanchez Camacho vaya historia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.