directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 7 de maig de 2025 06:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

L'ACA creu que el transvasament del Segre al Llobregat "alleujaria" al Ter

La dessalinització provocarà un augment del CO2

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Gabriel Borràs, director de planificació per a l'ús sostenible de l'aigua de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA); Susana Abella, representant de la Plataforma en Defensa de l'Ebre; Lluís Sala, de la Plataforma del Ter i Joan Armengol, professor de la Universitat de Barcelona, han escenificat aquest dijous a la tarda a la Universitat Catalana d'Estiu l'enfrontament i el 'debat visceral' –en paraules de Borràs- que susciten els diversos interessos en la lluita per l'aigua. El representant de l'ACA ha reconegut que el Ter ha estat, fins ara, el 'gran sacrificat' i ha repetit que la connexió del Segre amb la conca del Llobregat 'trauria pressió' sobre aquest riu.
aigua debat uce aca
Comparteix
   

Gabriel Borràs s'ha expressat en termes molt contundents quan ha alertat que la passada crisi de la sequera ha estat tan sols un avís, però com passava en el 'conte del llop', al final 'el llop vindrà de debò'. Borràs ha explicat que 'evidentment' una de les solucions es troba en les dessalinitzacions de l'aigua de mar, tot i que sovint s'oblida que dur a terme aquesta alternativa per aconseguir aigua potable provocarà augmentar en un 0'6% les tones de diòxid de Carboni que des de Catalunya s'envien a l'atmosfera.

Borràs ha afirmat que 'per ara' el més 'urgent' és adequar les polítiques agrícoles i urbanístiques a la nova política de l'aigua. Això, en certa mesura, permetria deixar enrere una antiga política 'massa depredadora' que ha acabat amb la 'mort biològica' de la major part de rius catalans.

Susana Abella ha acusat els que simplifiquen la problemàtica de l'Ebre i que afirmen que 'abans' que se la quedin 'els valencians o els aragonesos' és preferible que se la quedin 'els catalans' se centren en un debat massa 'primari' que no atén a les qüestions reals que estan sobre la taula.

Lluís Sala, per la seva banda, ha lamentat que aquells que es neguen al transvasament de l'Ebre i del Segre ho facin posant l'exemple de la sobreexplotació del Ter i, a sobre, hi afegeixin que pel Ter 'ja és massa tard'. El representant de la Plataforma del Ter, ha defensat que encara 'no és massa tard' pel riu gironí i ha reivindicat la reutilització de l'aigua com una de les possibles solucions, malgrat les diferents 'dificultats' que també implica.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.