directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 15:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 3 de novembre de 2015 14:17 h

Albiol confia que el TC aturi el ple de la resolució però si se celebra presentarà un text alternatiu com a esmena

El líder del PPC acusa Forcadell de "burlar-se com mai" del Parlament i d'haver "mentit" per fer la Junta de Portaveus "il·legal"

El líder del PPC al Parlament, Xavier García Albiol, ha deixat aquest dimarts en mans del Tribunal Constitucional la possible suspensió del ple que Lacambra té previst celebrar per debatre la resolució independentista de JxSí i la CUP. En aquest sentit, el popular confia que el TC acabi aturant el ple i, a més, no doni per vàlida la Junta de Portaveus que s'ha celebrat aquest dimarts sense que el PPC estigui constituït com a grup. Si no fos així, però, el PPC diu que assistirà al ple per intentar rebatre la resolució, i ho farà amb una proposta alternativa pròpia que presentarà com a esmena al text de JxSí i la CUP. Després de la polèmica sobre la validesa de la Junta de Portaveus, Albiol ha acusat a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, de "burlar-se com mai" de la cambra i d'haver "mentit" per fer la reunió saltant-se el reglament.

La celebració de la Junta de Portaveus i les dues reunions de la Mesa del Parlament han acabat amb el PPC denunciant que s'estan "vulnerant els drets" dels seus diputats i acusant a Carme Forcadell de fer "més de presidenta de l'ANC que del Parlament". Xavier García Albiol –que ha comparegut amb el portaveu del partit, Enric Millo, al costat després que hagi estat ell qui ha assistit a la Mesa com a convidat- ha assegurat que l'actitud de JxSí, la CUP i la presidenta del Parlament han provocat aquesta "vulneració dels drets dels diputats del PPC" tramitant la resolució i no admetent a tràmit la petició de reconsideració del PSC i C's. "Mai un president s'havia burlat tant del Parlament i del reglament", ha criticat Albiol, que ja ha advertit que el seu partit "no acceptarà que se'ns intenti prendre el pèl ni que s'intenti enganyar els catalans". I és que per al PPC, quan Forcadell i JxSí asseguren que hi ha precedents de Juntes de Portaveus celebrades amb grups no constituïts "estan mentint". Segons Albiol, les dues ocasions –al 2006 i al 2010- a que es fa referència a l'informe jurídic no van ser Juntes de Portaveus sinó "reunions de representants dels partits, i així consta als documents". "Si Rajoy convida als ministres a un berenar, serà un berenar, però a ningú se li acudeix dir que és un Consell de Ministres. En aquest cas, és el mateix", ha sentenciat. És per aquesta "vulneració de drets" que denuncia, que el PPC acudirà al TC amb dos recursos d'empara contra la Junta de Portaveus i contra l'admissió a tràmit de la resolució independentista de JxSí i la CUP. En aquest sentit, ha "agraït profundament" el suport de PSC i C's en el primer i ha celebrat que tots tres puguin coincidir en el segon. Tot i "confiar" que el Tribunal Constitucional aturarà el ple i reconduirà "la legalitat" dels tràmits al Parlament, Albiol prefereix tenir tots els escenaris previstos i ha anunciat que el seu partit ja prepara "la presentació d'una esmena a la resolució de JxSí i la CUP" en forma d'esmena, per si el ple s'acaba celebrant. "Nosaltres hem de garantir que si finalment se celebra el ple, la veu dels catalans que ens sentim espanyols estigui representada en un text alternatiu. Si el TC decideix desconvocar el ple, fantàstic, la guardarem en un calaix", ha explicat. De la mateixa manera, els populars han assegurat que de celebrar-se la sessió, assistiran amb normalitat per defensar la seva posició. "Els diputats del PPC estarem allà donant la cara. Si algú s'espera que marxem, no serà així. Defensarem els catalans que ens sentim espanyols i a la resta d'espanyols, més enllà de l'espectacle vergonyós que haurem de viure", ha conclòs. Això sí, si el TC actua i decreta la desconvocatòria del ple, el PPC "no participarà d'un acte que no està autoritzat".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.