El CAC analitzarà dos informatius diaris de les cadenes més vistes en l'anàlisi de la cobertura de la campanya del 20-D
Tres consellers han votat en contra perquè no es repassarà tota la programació de TVC i sí la d'altres mitjans que no són competència del Consell, entre d'altres
ACN Barcelona.-El Consell de l'Audiovisual de Catalunya analitzarà dos informatius diaris en lloc d'un de les televisions més vistes –TV3, Antena 3, La 1 i Telecinco- en l'anàlisi de la cobertura de la campanya electoral, mentre que en el cas de les televisions més vistes –TVE a Catalunya, 8TV i El Punt Avui TV- només un programa informatiu, segons va aprovar el Ple del Consell reunit aquest dimarts. La mostra quedarà completada amb Catalunya Ràdio i RAC1. L'acord s'ha adoptar amb tres vots a favor, tres en contra i el vot de qualitat del president. La mostra és la mateixa, pel que fa a mitjans, que en les darreres eleccions del 27 de setembre, que per primera vegada va incloure les cadenes estatals en un informe sobre pluralisme electoral.
El CAC preveu analitzar 116 hores de teleinformatius i informatius diaris i uns 195 magazines i altres espais informatius, que inclouen debats i entrevistes.Tres consellers han presentat un vot particular criticant que destinin recursos a analitzar mitjans sota la competència del consell i no se segueixin les rondes informatives del 3\/24 ni 'Els Matins' de TV3. Es tracta de Daniel Sirera (PP), Carme Figueras (PSC) i Eva Parera (UDC), que també han advertit que amb la inclusió de les cadenes estatals en l'informe de seguiment de la campanya electoral "es corre el risc d'entrar en una comparativa de caire polític en la qual el Consell, com a organisme regulador, independent i autònoms, no ha d'entrar ni tampoc no ha de fonamentar" i acusen el Consell de voler assumir competències de la Comisión Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).