directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Cerdanya doble fletxa Dijous, 22 de febrer de 2018 13:39 h

Un brot de gastroenteritis aguda a la Cerdanya afecta 147 persones, la majoria menors

Els primers símptomes van començar a aparèixer aquest dimecres abans de l'hora de dinar

ACN Barcelona.-Un brot de gastroenteritis aguda ha afectat 147 persones a la Cerdanya, dels quals 145 són menors d'entre 8 i 14 anys i la resta dos professors, segons ha informat aquest dijous l'Agència de Salut Pública de Catalunya. Els afectats són de dues escoles del Gironès, dues de Barcelona Sud i una del Barcelonès Nord, a més d'un grup d'escolars francesos. Tots ells han estat allotjats en cinc hotels diferents de la comarca i van començar a presentar els símptomes aquest dimecres al matí, abans de l'hora de dinar. La simptomatologia en tots els casos és lleu amb clara predominança de vòmits, nàusees i dolor abdominal, que s’acompanyen en alguns casos de febre i diarrea. Alguns dels escolars han estat atesos en centres d'atenció primària i atenció continuada i d'altres han estat recollits pels seus pares.

L'Agència de Salut Pública de Catalunya va iniciar una investigació aquest dimecres a partir de la notificació al Servei d’Urgències de Vigilància Epidemiològica de Catalunya, amb l’objectiu de trobar l’origen del brot, i immediatament es van prendre immediatament les primeres mesures de control.El secretari general en funcions del Departament de Salut i director del CatSalut, David Elvira, no ha volgut avançar possibles hipòtesis de la causa del brot, ''per rigor'' i ha recalcat que l'Agència de Salut Pública de Catalunya treballa per identificar la font des d'aquest dimecres al vespre. Elvira ha dit que s'ha de trobar una ''font comú'' de tota la població afectada en ''algun punt de la Cerdanya'' perquè els 147 afectats han pernoctat en aquesta comarca. Ha volgut recordar que els casos són tots lleus, de moment, i que no han requerit hospitalització.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.