Neix una nova associació de taxistes per "professionalitzar i fer avançar" el sector
Reclamen un sistema tarifari "clar, fàcil i transparent" i ser interlocutors vàlids davant les administracions
ACN Polinyà.-Aquest divendres s'ha presentat en societat l'Associació del Taxi Intermunicipal de Catalunya (ATIC), una entitat nascuda el passat mes de novembre i que ja compta amb un centenar de membres i que té per objectiu "renovar la professió" del taxi. El seu president, Juan Antonio Castro, ha destacat que més enllà de la competència dels VTC, el sector arrossega molts problemes associats a una normativa "desfasada i obsoleta". Una de les principals reivindicacions de l'ATIC és un nou sistema tarifari "clar, fàcil i transparent" que permeti fer preus tancats per trajecte i abandonar el taxímetre. També destaquen la necessitat d'implementar el Col·legi Professional del Taxi per tal que "vetlli per l'excel·lència del sector".
En ple conflicte entre el sector del taxi i els vehicles VTC a Barcelona, l'ATIC neix amb la voluntat de donar visibilitat als reptes i problemes del sector al conjunt del país i donar veu també als gairebé 4.000 taxis que hi ha fóra de la capital catalana, prop del 15% del total. Una de les prioritats, segons ha insistit el president de l'associació en més d'una ocasió, és aconseguir un nou model tarifari més flexible i adaptat a les necessitats del consumidor que permeti, per exemple, tancar el preu abans de fer el servei. "Algú s'ha preguntat perquè han triomfat empreses com Uber o Cabify? Simplement perquè ofereixen un preu tancat, així de fàcil", ha assegurat.Sobre el preu, Castro ha afegit que especialment en els trajectes interurbans els clients demanen un preu tancat quan el contracten i que en ple segle XXI el taxímetre és un aparell totalment "desfasat".Castro ha reconegut que el taxi comarcal també tem la competència dels vehicles VTC, però que fóra de Barcelona "ho tindran més difícil" perquè el secret del negoci passa per la fidelització dels clients. Amb tot, ha deixat clar que el sector del taxi competeix en inferioritat de condicions i que cal un canvi normatiu i una modernització del sector per plantar cara.L'associació també reclama que els taxistes puguin treballar lliurement a qualsevol indret de Catalunya prèvia contractació per part del client. És a dir, que si un taxista d'un poble de Catalunya té un client fixe que el truca per ser recollit a l'aeroport de Barcelona o a l'estació de Sants "ho pugui fer sense por de patir desperfectes al seu vehicle". "A Barcelona els problemes són habituals i nosaltres el que volem es treballar amb seguretat", ha apuntat. Una de les prioritats de l'ATIC és la implementació del Col·legi Professional del Taxi, que s'hauria d'haver constituït el 2006 i que veuen imprescindible per millorar la professionalitat i l'excel·lència d'un sector que en els darrers anys ha anat a pitjor. Per últim, Els responsables de la nova associació han defensat la seva creació perquè no se senten representats per l'Associació del Taxi de Catalunya, l'STAC, que, en comptes de defensar els interessos del sector i dels seus associats, "actuen com una simple gestoria".