directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 3 de maig de 2024 10:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Llobregat doble fletxa Divendres, 1 de març de 2019 14:13 h

Adif adjudica per 64 MEUR la implantació de l'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell

És l'últim tram del corredor mediterrani que queda per assignar a Catalunya i s'ha de dur a terme en 18 mesos i mig

ACN Barcelona.-El consell d'administració d'Adif ha adjudicat el contracte per a la instal·lació del tercer carril en el tram d'11 quilòmetres entre Castellbisbal i Martorell, per import de 64.144.929,48 euros i un termini d'execució de 18 mesos i mig a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), formada per Tecsa i Dragados. Aquest és l'últim tram del corredor mediterrani que queda per assignar a Catalunya i permetrà enllaçar en ample internacional les obres ja realitzades entre Martorell i la frontera francesa amb les que s'estan executant al sud de Catalunya, País Valencià i Murcia. "Sense aquesta actuació el corredor mediterrani no té viabilitat. El tram Castellbisbal-Martorell és la porta d'Europa", ha assegurat el comissionat del govern espanyol per la infraestructura, Josep Vicent Boira, en una atenció als mitjans.

(Actualitza la noticia amb declaracions del comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, valorant l'adjudicació)Segons Boira, aquest divendres s'inicien els tràmits per a posar en marxa l'obra, i "no passaran moltes setmanes" fins que comencin els treballs. "Les obres del corredor mediterrani tenen una complexitat afegida: que s'han d'actuar en infraestructures en funcionament", ha recordat Boira. En concret, pel tram en qüestió hi passen 1.500 trens de mercaderies i passatgers cada setmana.Al volum de circulació de combois i a la localització propera a fàbriques com l'automobilística SEAT, s'hi afegeix l'elevada complexitat tècnica de l'obra, que, per exemple, haurà de rebaixar les vies per augmentar els gàlibs dels túnels. "Les afeccions amb les quals estem treballant seran pràcticament inapreciables en el trànsit de mercaderies", ha explicat el comissionat per al corredor mediterrani.L'actuació, cofinançada pel Mecanisme "Connectar Europa "(CEF), preveu implantar l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en els ramals d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d'aquest ample de via.Segons Adif, es renovarà la implantació de l'ample mixt al ramal d'accés a la fàbrica de Seat, incloent-hi dues vies de l'estació; i la via a l'estació de Castellbisbal, que dóna accés a les factories de Celsa-Gonvarri-Gonvauto.A l'estació de Castellbisbal s'ampliarà la longitud de les vies d'apartat i es crearà una nova via d'estacionament i altres infraestructures, com un nou pas sota l'autopista AP-7. Les actuacions inclouran la demolició i construcció de part dels passos inferiors en els punts quilòmetres 75\/670 i 76\/682 i l'adaptació dels túnels de Castellbisbal i Martorell per adaptar-los a les noves condicions d'explotació.D'altra banda, es recuperarà i renovarà l'antic túnel de Castellbisbal, actualment fora de servei, per incorporar-lo a l'explotació i per crear una tercera via de circulació que connectarà l'estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.Adif ha planificat les fases de les obres amb l'objectiu de minimitzar les afeccions sobre la circulació de trens. "No hi ha una altra solució que fer això, sinó, no hi haurà corredor mediterrani", ha sentenciat Boira. "Un cop acabada l'obra, tota Catalunya estarà articulada amb ample internacional", ha afegit.Després de la posada en funcionament de la variant entre Vandellós i Tarragona, ja construïda i que es posarà en marxa un cop solucionats els "elements de seguretat" aquest mateix 2019, Catalunya tindrà "una estructuració acurada" del que serà el corredor mediterrani, segons Boira. De cara al futur, el consell d'administració d'Adif considera fer una variant a Castellbisbal per duplicar la via adjudicada que preveuen que se saturi a mitjà termini.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.