directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 1 de maig de 2024 08:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 15 de març de 2019 12:40 h

La Generalitat vol sancionar amb gairebé 8 milions d'euros Telefónica, Vodafone i Orange

L'Agència Catalana de Consum ha obert expedients sancionadors per un augment "unilateral" dels preus per part de les companyies

ACN Barcelona.-La Generalitat de Catalunya vol sancionar amb 7,9 milions d'euros en total a Telefónica, Vodafone i Orange pels increments unilaterals dels preus al consumidor. Concretament, la sanció més alta seria per a Telefónica, amb 5.073.519 milions, seguit de Vodafone, amb 1.695.063 milions i d'Orange, amb 1.130.002 milions. L'Agència Catalana del Consum (ACC) proposa aquests imports després que incrementessin les reclamacions dels consumidors i que, durant el 2018, es celebrés una reunió entre la direcció general de l'ACC i les companyies afectades per avisar de la "disconformitat" per part de la Generalitat. La mesura l'ha anunciat el secretari d'Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, durant la presentació del balanç d'actuacions de l'ACC del 2018.

Ferrer ha explicat que l'ACC va decidir iniciar la inspecció després de detectar "una allau" de reclamacions per part de consumidors i ha especificat que no es tractaven de queixes en relació al servei sinó específicament de la pujada de preus. En aquest sentit, el secretari ha informat que es va "avisar" les tres companyies afectades, amb les que es va celebrar una reunió. Segons el representant del Govern durant aquesta trobada les empreses "no es van donar per al·ludides".En aquest sentit, Ferrer ha dit que l'increment dels preus podria ser lícit si respongués a una modificació tècnica imposada per una norma de rang superior, però ha assegurat que aquest no era el cas. De fet, ha apuntat que l'augment podria ser coordinat entre les tres empreses perquè "de cop tothom va actuar igual", encara que ha reconegut que no tenen cap constatació d'això, per afegir després que el que els preocupa "no és que sigui coordinat sinó injustificat".D'altra banda, Ferrer ha explicat que l'expedient sancionador es va comunicar aquest dimecres i que ara s'obre un termini de deu dies per presentar al·legacions, que és prorrogable. Tot i això, les al·legacions les resol la mateixa directora de l'Agència Catalana de Consum, així que previsiblement es desestimarien i les empreses afectades podrien presentar un recurs d'alçada contra la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, amb un termini més d'un mes. Com ha apuntat el secretari, si s'esgotés la via administrativa, que calcula que serà d'un mes i mig en total, ja es passaria a la via judicial amb un recurs contenciós.Presentació del balanç de l'ACC del 2018L'anunci de la sanció s'ha emmarcat en la presentació del balanç del 2018 de l'Agència Catalana de Consum, on han comunicat que es van registrar un total de 16.012 reclamacions, un 23,08% més que l'any anterior. El sector que més reclamacions ha rebut és precisament el de les telecomunicacions i Internet, amb un 28,5% de les queixes, seguit d'altres serveis generals de consum (19,4%) i del transport (15,8%).Desgranant les reclamacions per companyies, la que va rebre més reclamacions és Endesa, amb 1480 queixes, seguida d'Orange, Telefónica i Vodafone, amb 3.614 entre els tres, i de Vueling i Ryanair.D'altra banda, l'informe de l'ACC apunta que la gran majoria de les queixes es van resoldre a través de la mateixa agència (un 84%) i d'aquestes més de la meitat es van resoldre per mediació o arbitratge (un 52,62%).Pel que fa a denúncies, l'ACC detalla que el 2018 se'n van rebre un 32,92% menys que l'any anterior, mentre que, en canvi, sí que ha augmentat el nombre d'inspeccions, concretament en un 16,63% amb un total de 9.882 actuacions. D'altra banda, l'informe apunta que el 2018 es van registrar un total de 3.004 productes alertats i que se'n va retirar un total de 24.060, la major part material elèctric i joguines.Per la seva `banda, la directora de l'ACC, Elisabeth Abad, ha volgut posar en valor la tasca formativa que desenvolupa l'agència i ha destacat que aquesta ha estat "una de les prioritats". Així, ha assegurat que el curs 2017-2018 més de 22.500 alumnes van participar als tallers formatius de l'Escola del Consum de Catalunya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.