directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 22:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Dissabte, 18 d'abril de 2015 16:50 h

Alfred Bosch presenta la llista "millor per guanyar i governar"

L'alcaldable d'ERC destaca que inclou noms de "talent, creació i justícia"

Barcelona (ACN).- El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch, ha presentat aquest dissabte al matí la llista amb què els republicans concorreran a les eleccions municipals a l'Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Moviment d'Esquerres- Bcn Ciutat Oberta, Avancem i Catalunya Sí. "És una llista de talent, creació i justícia", ha destacat al mateix temps que subratllava que es tracta de la "millor llista per guanyar i governar la Barcelona del Sí". Dins de la candidatura hi ha noms tant reconeguts com el del jutge Santi Vidal, Ernest Maragall, Santiago Lapeira, Maria Buhigas, Gemma Sendra o Jordi Castellana, entre d'altres.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dissabte, 18 d'abril de 2015 15:40 h

Zapatero hi torna... “Acceptare el estatuto que ...”

L’ex-president espanyol demana als partits sobiranistes que recorrin a l'Estatut de 2006 per millorar l'autogovern ja que no aconseguiran la independència

Zapatero ha dit falsejant la història, “Catalunya no es mourà de l'estat espanyol perquè "està on l'ha dut el corrent de la història". D’aquesta manera ha recuperat l’estil que el va fer famós, amagar la realitat, ho ha dit en un acte de recolzament al candidat del PSC a Tortosa, Enric Roig. "Després de tota la feina que es va haver de fer", l'expresident ha defensat que, "per coherència", cal recuperar l'Estatut de 2006, "l'eina de més autogovern que tindrà mai Catalunya", ha dit. Una broma de pes d’un dels presidents espanyols que va arribar al poder “per accident” gràcies a un engany monumental del PP que va amagar l’autoria dels atemptats de l’11M. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dissabte, 18 d'abril de 2015 15:15 h

Mas: "Com més corporacions al costat del projecte de país en majúscules, millor; i com menys, pitjor"

El president defineix els candidats de CiU a les municipals com a gent "correcta i com cal" i defensa que no es "disfressin" les sigles de la federació

El president de CiU i de la Generalitat, Artur Mas, durant la seva intervenció al consell nacional de la federació
El president de CiU i de la Generalitat, Artur Mas, durant la seva intervenció al consell nacional de la federació

Barcelona (ACN).- El president de la Generalitat i de la federació de CiU, Artur Mas, ha reclamat que del 24-M en resultin el màxim d'ajuntaments favorables al procés. "Ras i curt, com més corporacions al costat del projecte de país en majúscules, millor; i com menys, pitjor", ha sentenciat després que la federació hagi ratificat les llistes a les municipals. "No és el mateix dirigir el procés amb corporacions locals fent pinya, que fent la punyeta", ha afegit. Mas ha definit els alcaldables de la federació com a gent "correcta i com cal" i ha defensat que la federació no "disfressi" les sigles. També ha reivindicat la tasca de CiU en polítiques socials i ha posat per objectiu treballar per la recuperació econòmica.

Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Diumenge, 19 d'abril de 2015 05:00 h

Operació Gihad (i II): a grans mals, grans remeis

Catalunya a la cruïlla definitiva: resum de set dies entre les feres, a la jungla del procés.

Miquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.-  La setmana ha posat de relleu la capacitat del Govern espanyol per jugar, no només, com sempre, amb el futur de les nostres empreses, dels nostres pensionistes, dels nostres treballadors, sinó també amb la nostra seguretat. Cal demostrar al món que som incapaços de gestionar la preservació de la pròpia seguretat. Que som febles. Que no som ningú. Que els necessitem a ells. Per això, si cal, se’ns bloca la informació d’altre policies o es llença pels aires la col·laboració amb el Govern marroquí que és també el de la gran majoria dels musulmans que viuen a Catalunya. I si, Déu no ho vulgui, arriba a passar alguna de grossa, sempre serà culpa nostra i la ratificació del seu argument. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dissabte, 18 d'abril de 2015 05:00 h

Operació Gihad (I): ells també preparen la DUI

Catalunya a la cruïlla definitiva: resum de set dies entre les feres, a la jungla del procés.

Miquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.-  Podem avantposar totes les alternatives de diàleg i negociació que vulgueu, em sembla bé, mentre no siguin excuses per allargar-ho més. Però a hores d’ara, tant ells com nosaltres sabem que l’única sortida a aquesta situació és una actuació unilateral. Que el control del territori i els recursos per part del Govern de Catalunya demostri que la sobirania, aquí, ja, només l’exercim nosaltres. Ells ja treballen en la prevenció d’aquest escenari i per això preparen arguments per suspendre l’autonomia i prendre el control dels Mossos d’Esquadra. I les suposades “connexions” entre el gihadisme i el sobiranisme en poden ser un que els ajudi a vendre la moto al món. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.

Llegir-ne més


Societat doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 17:15 h

L'acte d'homenatge a les víctimes del vol de Germanwings es farà a la Sagrada Família

Joana Ortega diu que els catalans tenen la "necessitat d'expressar públicament el sentiment de condol i acompanyament" als familiars de les víctimes

Colònia (ACN).- L'acte d'homenatge a Barcelona a les víctimes del vol de Germanwings del 27 d'abril es farà a la Sagrada Família a les sis de la tarda. Així ho ha confirmat des de Colònia la vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, que aquest divendres ha assistit al funeral institucional organitzat en aquesta ciutat d'Alemanya. "La societat catalana també té la necessitat d'expressar públicament aquest sentiment de condol, de recolzament i d'ajut", ha assegurat Ortega en declaracions a la premsa. La vicepresidenta ha descrit la cerimònia a la catedral de Colònia com a "molt humana, molt terrenal" i com un ajut pels familiars per "anar paint una situació tan brutal com aquesta".
  Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 12:50 h

La “rojigualda” imposada a l’Ajuntament de Calldetenes només dura un dia

Uns desconeguts han robat l'ensenya aquesta nit, que el consistori va col•locar "per imposició de l'estat espanyol"

(ACN).- L'Ajuntament de Calldetenes (Osona) va decidir aquest dijous penjar la bandera espanyola a la façana de l'edifici consistorial "després d'esgotar totes les vies legals". Amb tot, aquesta nit la uns desconeguts se l'han emportat, segons han explicat a l'ACN fonts municipals. L'Ajuntament ha interposat una denúncia als Mossos d'Esquadra i, de moment, no té intenció de penjar-ne un altra.  Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dissabte, 18 d'abril de 2015 05:00 h

Plantada massiva pel català i el nou país

Plataforma per la Llengua organitza aquest dissabte a les 12 una plantada massiva perquè el català sigui la llengua comuna del nou país. L'acció tindrà lloc a la plaça del Born de Barcelona.

En l’acte reivindicatiu es dibuixarà el mapa del domini lingüístic català amb prop de 300 testos que simbolitzaran totes les llengües que es parlen en els diferents territoris de parla catalana, i a les 12 del migdia, els participants es plantaran dins dels testos per reivindicar el paper del català com a llengua comuna del nou país. A l’esdeveniment està previst que hi participin  nombroses cares cogudes de la societat civil com Carme Forcadell, Montserrat Carulla, Anna Sahun, Pau Roca, Jordi Martínez, Joel Joan, Natxo Tarrés, Joan-Lluís Bozzo i Pere Tàpies, entre altres.  Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 12:10 h

Rahola ridiculitza Ussía

Pilar Rahola, citada “con simpatía” per Alfonso Ussía a la desafortunada contraportada d’ahir de La Razón, li replica amb ironia

Pilar Rahola replica amb voracitat Alfonso Ussía a La Vanguardia
Pilar Rahola replica amb voracitat Alfonso Ussía a La Vanguardia

Des de la seva columna a La Vanguardia, Pilar Rahola, que sempre ha defensat escriure en un diari unionista des del qual pugui llençar un missatge independentista als seus lectors, ha respost amb eficàcia a les infàmies proclamades ahir en la contraportada de La Razón escrita per Alfonso Ussía.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 23:00 h

Galícia comença a treballar amb l’escenari de la independència de Catalunya

Dos experts d’economia xifren en fins a 1.100 milions d’euros els diners que perdria Galicia amb la secessió de Catalunya

Alberto Núñez Feijoo
Alberto Núñez Feijoo

La independència de Catalunya ja es comença a preveure obertament com a possibilitat real a alguns cercles d’experts. A Galícia, dos professors d’Economia afirmen que la comunitat perdria entre 820 i 1.100 milions d’euros anual si els catalans se’n van d’Espanya, cosa que provocaria el final de l’aportació catalana a la solidaritat interterritorial. La quantitat equival al pressupost del departament d’Educació gallec. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 11:55 h

Duran ja es prepara la sortida d’Unió

El líder democristià assegura que no militarà en cap altre partit que no sigui Unió mentre “el meu partit continuï defensant la seva personalitat i la seva especificitat”.

El líder d’Unió ha obert la porta a la seva sortida d’Unió, en la carta web setmanal explica que ha delegat en Ramon Espadaler, secretari general d’Unió, “tot el pes polític i la representació en la propera campanya electoral” i excusa l’assistència al Consell nacional d’UD i CDC per un compromís fora de Catalunya i perquè Unió havia de fer consell nacional dissabte passat, i es va canviar per coincidir amb el de CDC. “El mateix li passarà a la vicepresidenta del comitè de govern, Joana Ortega. Per tant, normalitat. Que ningú perdi el temps buscant-nos les pessigolles!”, diu Duran.
  Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 10:20 h

La Vanguardia es menja amb patates el semàfor vermell a David Fernández

El temps fa justícia al diputat català, després de ser vilipendiat per haver amenaçat amb una sandàlia a Rodrigo Rato

“La sandàlia segueix alçada contra l’arrogància de la corrupció”, ha dit avui el diputat de la CUP, David Fernández. El president de la comissió del Frau va ser protagonista el dia de la compareixença de Rodrigo Rato, en mostrar-li una sandàlia.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 09:50 h

El rector de la UdL carrega contra el Tricentenari a l'ABC

Segons el rector de la Universitat de Lleida, el Tricentenari va servir per adoctrinar" i no va aportar res a la Història de Catalunya

Segons Roberto Fernández Díaz, el Tricentenari no va aportar res a la Història de Catalunya, tal i com també revela el diari ABC. El rector de la UdL i president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques afirma que al igual que el franquisme adoctrinava a les escoles, el govern va adoctrinar l’any passat amb el Tricentenari, tot i que una mica menys. Denuncia que es deixés al marge als historiadors i que la commemoració fos gestionada per periodistes dirigits des del govern d’Artur Mas.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dissabte, 18 d'abril de 2015 05:00 h

L’auge de Rivera a Espanya sentenciarà la tercera via

Si Ciudadanos compleix amb les expectatives i té la clau de la governabilitat a Espanya assegurarà una majoria anti-consulta que tancarà la porta definitivament a la tercera via

Albert Rivera no para de sumar minuts a les televisions i pàgines als diaris. L’última repercussió que ha registrat el líder de Ciudadanos és un ampli reportatge al diari Wall Street Journal, diari del grup  News Corporation, que compta entre els seus assessors amb l’expresident espanyol José Maria Aznar. El rotatiu presenta Rivera com a un referent liberal, una campanya de suport molt efectiva que va camí de plantar-lo al proper Congrés amb la clau per la governabilitat. Ara bé, tant si Rivera pacta amb el PP com amb el PSOE, la tercera via ja no tindrà cap raó de ser a partir de novembre. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 17 d'abril de 2015 09:20 h

L’ANC reparteix 500.000 diaris sobre l’oportunitat de construir un país nou

400 voluntaris entreguen aquest matí el diari “El canvi és a les teves mans” a més de 150 parades de metro, trens i autobusos

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) està repartint aquest matí mig milió d’exemplars d’un diari que ha editat centrat en l’oportunitat de canvi social que suposarà la independència de Catalunya. Quasi 400 voluntaris de l’Assemblea s’han repartit en més de 150 punts d’arreu del país, especialment en parades de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i Tarragona, per fer arribar el diari al màxim de gent possible. El periòdic, de vuit pàgines, compta amb continguts en català i castellà sobre pensions, pobresa energètica o les lleis suspeses pel TC Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.