directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 07:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

La llengua i la cultura catalanes seran a la fira 'The Language Show' de Londres

Es celebra aquest cap de setmana i serveix per fomentar l'aprenentatge de llengües al Regne Unit

La llengua i la cultura catalanes seran a la fira 'The Language Show' de Londres, que se celebra del 31 d'octubre al 2 de novembre, amb l'estand de l'Institut Ramon Llull (IRL).

Aquest és el segon any consecutiu que l'IRL té presència a la fira, on hi porta informació sobre la llengua i la cultura catalanes i el seu estudi, a més d'altres activitats. La mostra, que reuneix estudiants de llengua, professors d'idiomes i lingüistes, presenta 160 expositors i una vuitantena de seminaris, en la trobada anual més important del Regne Unit relativa al camp de l'aprenentatge de llengües. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

Una empresa d'Alcanar fa arribar al Tribunal Suprem el projecte de magatzem de gas a la costa de l'Ebre

La factoria denunciant perdria tres finques en una expropiació

La societat mercantil Rio Cenia S.L. ha presentat un contenciós-administratiu contra la concessió d'explotació del magatzem de gas submarí a la costa de l'Ebre, previst al projecte Castor.

El recurs ha estat admès a tràmit, i l'empresa d'Alcanar al·lega que la concessió s'ha fet amb 'presses', i sense tenir en compte els perjudicis que pugui ocasionar el projecte a les explotacions citrícoles de la zona. Segons el recurs, el projecte Castor afecta tres finques rústiques de l'empresa canareva que han de ser expropiades. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

Dues espectadores de bàsquet denuncien tracte 'vexatori' dels Mossos per portar una bandera palestina

Han estat multades amb 4.000 euros i els agents els hi van retirar per la força les pancartes

Una de les afectades amb el seu advocat / ACN
Una de les afectades amb el seu advocat / ACN
Dues espectadores del partit de bàsquet entre el Barça i el Maccabi Tel Aviv, al Palau Blaugrana el 3 d'abril passat, han denunciat el tracte 'vexatori' que van patir per part d'un grup de Mossos d'esquadra quan els van retirar una bandera de Palestina que portaven.

Segons les dones, que han estat multades amb 4.000 euros cadascuna per la Direcció General de la Policia i la Comissió Nacional contra la Violència, els agents les van agredir quan els van treure la bandera i dues pancartes, d'uns 30 centímetres, de suport al poble palestí. A més aquest tracte 'va continuar' un cop van sortir del palau, quan els agents 'van donar una puntada de peu' a un noi que les acompanyava.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

CiU denuncia que Barcelona ha perdut la Setmana del Llibre en Català pel 'desinterès' del govern municipal

Enguany es celebrarà a Sant Cugat perquè el consistori no n'ha autoritzat l'emplaçament

El grup municipal de CiU a Barcelona ha denunciat aquest dijous que 'l'actitud d'absolut desinterès' que el govern municipal ha mantingut amb la Setmana del Llibre en Català ha portat els seus organitzadors a deixar la ciutat. El regidor de Cultura de CiU, Jaume Ciurana, ha dit que en un any la capital catalana ha perdut també el Saló del Llibre.

La Setmana del Llibre en Català, que es celebrava a Barcelona des de feia 26 anys, segons Jaume Ciurana, ja havia estat víctima de les decisions municipals que l'havien obligat a canviar d'ubicació en diverses ocasions. Durant la seva història, a Setmana s'ha dut a terme al Pla de la Catedral, a la Plaça Catalunya i a les Drassanes. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

Els hotels i càmpings catalans són els que atreuen més turistes de tota la UE després dels de París

Les Balears són la tercera regió europea amb més visitants

Els hotels i càmpings catalans són els que més turistes van atreure de tota la Unió Europea l'any 2006, només per darrere dels de París.

Així ho constata l'últim informe d'Eurostat, l'oficina estadística comunitària, fet públic aquest dijous, que situa un altre punt dels Països Catalans, les Illes Balears, com a tercera 'regió europea' que més visitants va rebre el mateix any. Île de France, el departament de la capital francesa, va comptabilitzar 63,1 milions de pernoctacions el 2006; Catalunya, 56,2 milions i les Illes Balears, 52,2 milions. El País Valencià, amb 30 milions, ocupa l'onzena posició en aquesta classificació. Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

Ridao reclama a la Moncloa que faci públiques les ajudes a bancs i caixes

Considera que el diner públic té 'el deure de la transparència'

El secretari general d'Esquerra, Joan Ridao, ha reclamat aquest dijous al govern espanyol que faci públiques les dades sobre la compra d'actius a bancs i caixes per injectar-los liquiditat. Segons ha dit, seran receptors d'una 'quantitat ingent d'ajuda pública', de gairebé 150.000 milions d'euros. Això incorpora 'el deure de la transparència', ha afegit.

En aquesta línia, Ridao ha manifestat el 'rebuig frontal' de la seva formació a l'anunci del govern espanyol de no fer públiques les dades dels ajuts que es concedeixin a entitats financeres i ha apuntat que els decrets aprovats preveuen el control per part del Banc d'Espanya i la tutela i control de la comissió Econòmica del Congrés. Llegir-ne més


publicitat

Societat doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

Les incineracions de difunts a l'Àrea Metropolitana arriben al 40%

Les funeràries ja ofereixen enterrar urnes biodegradables i plantar-hi arbres al damunt

Prop del 40% dels serveis funeraris fets durant el 2008 a l'Àrea Metropolitana de Barcelona han estat incineracions, segons Serveis Funeraris Integrals (SFI), empresa que gestiona tanatoris, enterraments i cementiris. Aquesta dada suposa un augment de gairebé un 30% respecte al 2007, i confirma una tendència creixent en els últims anys per a aquest tipus de serveis funeraris.

En el conjunt de Catalunya la incineració suposa un 25% dels serveis funeraris. L'empresa també ha destacat que enguany hi hagut un augment del 21% en la sol·licitud de serveis funeraris sostenibles amb el medi ambient, com taüts ecològics, urnes biodegradables o espais controlats per escampar o inhumar les cendres. Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 31 d'octubre de 2008 05:00 h

L'Ajuntament de Barcelona reclamarà un títol de transport gratuït pels nens

La T-Infant aniria destinada als menors de 12 anys

El ple de l'Ajuntament de Barcelona aprovarà aquest divendres la proposta del president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, de crear un títol de transport gratuït per als menors de 12 anys.

El consistori reclamarà a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) que creï aquest títol, que s'anomenaria 'T-Infant', i iniciarà una campanya per promoure la utilització del transport públic per part dels infants i les seves famílies en els desplaçaments a les escoles. El plenari donarà suport a la proposta dels convergents amb un text consensuat amb tots els grups polítics, que també insta l'EMT a donar suport a les famílies amb l'adaptació dels títols ja existents 'T-Familiar' i 'T-Jove'. Llegir-ne més


Cultura doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

Badalona serà la Capital de la Cultura Catalana l'any 2010

Aquesta representació és la primera vegada que recau en un municipi de l'àrea metropolitana de Barcelona

L'organització Capital de la Cultura Catalana ha anunciat oficialment aquest dijous que Badalona ha estat l'elegida com a representant de la cultura catalana per a l'any 2010. Badalona, la tercera ciutat de Catalunya per nombre d'habitants agafa el relleu de Banyoles 2004, Esparreguera 2005, Amposta 2006, Lleida 2007, Perpinyà 2008 i Figueres 2009. D'altra banda, la parròquia d'Escaldes-Engordany (Andorra), que també optava al nomenament, ha estat escollida com a capital cultural del 2011. El president de l'organització, Xavier Tudela, diu que les dues noves capitalitats representen 'dues realitats diferents, però complementàries' de l'espai lingüístic i cultural català. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

Col·lectius de gais i lesbianes demanaran a la Casa Reial una rectificació per 'la sortida de to intolerable' de la Reina

Sofia de Grècia es mostra contrària a que les unions del mateix sexe siguin 'matrimoni'

Foto: EP
Foto: EP
La Federación Estatal de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales (FELGTB) demanarà a la Casa Reial una rectificació ‘per la sortida de to intolerable’ de la reina Sofia, segons ha manifestat el seu president, Antonio Poveda.

Poveda ha qualificat d'‘inaudit’ que la Casa Reial es manifesti sobre afers socials i ha advertit que ‘estan qüestionant el Parlament i les institucions democràtiques’. ‘Nosaltres estem molt orgullosos de la democràcia espanyola’, ha dit.
Llegir-ne més


Economia doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

T-Systems preveu un ERO que afecta a uns 275 treballadors a Catalunya

L'empresa les oficines centrals en territori català

La companyia T-Systems (divisió de serveis a grans empreses de Deutsche Telekom) preveu que els treballadors afectats a Catalunya per l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) anunciat avui sumaran unes 275 persones. Segons han assenyalat fonts de l'empresa, aquesta xifra suposa el 50% de l’ERO plantejat per a 550 treballadors a tot l’Estat espanyol i confirma el temor dels sindicats que Catalunya sigui el territori ‘més afectat’ per l'expedient.

T-Systems acomiadarà així al 14% de la seva plantilla a l’Estat, formada per 4.030 persones repartides en 40 centres de treball, de les quals unes 2.500 treballen a Catalunya, on l'empresa té les oficines centrals. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

Demanen sis mesos de presó pel president de la Catalunya Nord

Acusat d'un delicte de falsedat

El fiscal del Tribunal d'Apel·lació d'Aix-en-Provence ha demanat una pena de 6 mesos de presó condicional i una multa de 10.000 euros contra el president del Consell General dels Pirineus-Orientals, el socialista Christian Bourquin, acusat d'un delicte de falsedat per minorar les seves despeses de campanya electoral l'any 2001 segons informa la ràdio pública France Bleu Roussillon.

Bourquin, que havia estat declarat culpable dels fets imputats pel Tribunal Correccional d'Aix-en-Provence i havia estat condemnat el desembre del 2007 a una pena de 3 mesos de presó condicional i una multa de 5.000 euros, havia recorregut la sentència. Llegir-ne més


Internacional doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

Llibertat provisional per al jove marroquí que va escriure 'Déu, Pàtria i Barça'

Les gestions de l'equip de Laporta, la clau de l'alliberament transitori

El Tribunal d'Apel·lació de Marrakech ha concedit la llibertat provisional a Yassin Belassal, que va ser empresonat per escriure en una pissarra de la seva escola la frase 'Déu, Pàtria i Barça', donant un gir futbolístic al lema del Marroc 'Déu, Pàtria i Rei'.

Yassin Belassal ha rebut la llibertat provisional després de ser condemnat al setembre a un any i mig de presó per ofendre a la monarquia del seu país amb la pintada, segons ha informat el FC Barcelona. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 15:00 h

Els pastissers de Barcelona preveuen mantenir el preu dels panellets

Tot i la crisi, calculen un nivell de vendes semblants a l'any passat

El Gremi de Pastisseria de Barcelona preveu que el preu dels panellets es mantindrà respecte a l'any passat, entre 32 i 40 euros, segons han anunciat avui en un comunicat. A més, apunten que les vendes es mantindran com l'any passat. L'any passat es van vendre 920.000 quilos de panellets a tot Catalunya i uns 690.000 només a Barcelona, la majoria dels més típics: de pinyons, d'ametlla i també de coco. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 30 d'octubre de 2008 12:00 h

Saura qualifica d''inadmissibles' els comentaris sobre el català del jutge de l'Audiencia Nacional Vázquez Honrubia

En referència als PGE diu que no se'ls hi pot donar suport si no inclouen les inversions del nou finançament

El conseller de Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, s'ha referit als comentaris irònics respecte del català del jutge de l'Audiencia Nacional José María Vázquez Honrubia que aquest dimecres va absoldre setze joves jutjats per haver cremat imatges del Rei.

'És inadmissible i crec que el Govern s'ha adreçar al jutge demanant respecte pel català', ha dit, tot afegint que massa sovint passa a l'administració de justícia i que creu que el ministre de Justícia i el Consell General del Poder Judicial han de prendre accions davant d'una situació com aquesta. Saura ha fet aquestes declaracions en una entrevista a Catalunya Ràdio. Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.