directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 21:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

Més de 4.700 persones compleixen condemnes amb mesures penals alternatives

Són aquells que no poden ingressar en presó i no tenen antecedents

Un total de 4.763 persones estan complint condemnes penals alternatives, com ara la cura d'espais públics, la recollida selectiva o estades en centres d'acollida d'animals. Es tracta de penes per a persones que no poden ingressar a presó perquè la seva condemna és inferior a 2 anys i a més no tenen antecedents penals. Per tot plegat, aquest dimecres s'ha signat el conveni entre el departament de Justícia, la Federació de Municipis de Catalunya i l'Associació Catalana de Municipis perquè aquestes condemnes es puguin seguir realitzant als municipis. De moment, s'hi han adherit 333 municipis i 27 consells comarcals. Llegir-ne més


Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

Roca rep el premi Design Management Europe 2008

El prestigiós guardó reconeix la millor gestió del disseny per part d'una gran empresa

L'empresa catalana de sanitaris Roca ha vist reconeguda la seva aposta pel disseny d'avantguarda i la creació de tendències en la segona edició del Design Management Europe Award al ser guardonada amb el prestigiós premi que subratlla l'excel·lència d'una empresa d'aquest àmbit.

El Design Management Europe és una iniciativa europea que té com principal objectiu demostrar i promoure els beneficis comercials que pot tenir per a l'empresa una bona integració del disseny en l'organització. El lliurament d'aquest premi, que va recollir el CEO de Roca Josep Miquel Roca, suposa el reconeixement europeu de les habilitats i lideratge en la gestió de les empreses que incorporen el disseny en el seu negoci. Llegir-ne més


Dijous, 16 d'octubre de 2008 05:00 h

Ciutadans va incomplir la llei en acceptar donatius anònims en la campanya electoral del 2006

La formació de Rivera va recollir fins a 130.000 euros en donacions

Albert Rivera al seu escó del Parlament
Albert Rivera al seu escó del Parlament
Ciutadans va incomplir la llei en la campanya electoral al Parlament de l'any 2006 en acceptar donacions que superaven el límit individual de 6.000 euros establert per la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) i per acceptar aportacions que no han estat identificades nominativament i no hi consta el domicili ni el DNI, tal com també estableix la LOREG. Aquests són algunes de les dades que es desprenen de l'informe de la Sindicatura de Comptes. Aquest organisme ha tramès aquest dimecres al Parlament l'informe 14/2008, de fiscalització dels comicis al Parlament de 2006.

Per altra banda, l'informe ressalta que la comptabilitat electoral de Ciutadans recull, en el compte d'ingressos, donacions per un import total de 129.559,31 euros per les aportacions de persones físiques i jurídiques. Aquest mateix compte inclou dues aportacions, de 60.000 euros i 7.250 euros, que superen el límit individual establert per la LOREG en 6.010,12 euros. Llegir-ne més


publicitat

Dimecres, 15 d'octubre de 2008 22:00 h

El 'Compromís per Lleida' posa en marxa cinc taules de debat per establir un document marc d'accions

La iniciativa pretén donar un impuls social i econòmic a les terres de Ponent

Avui dijous Tàrrega acollirà la trobada de la primera taula de treball del 'Compromís per Lleida', de les 5 que es celebraran aquesta tardor per establir un document marc per la propera primavera que inclogui les accions concretes a desenvolupar, en base al decàleg del desembre de 2007. La primera sessió tractarà d'economia i agroindústria.

Al llarg de la tardor parlarà de territori i medi ambient, mobilitat i comunicacions, cultura i projecció exterior, i finalment, diàleg social. El degà de la facultat de Dret de la Universitat de Lleida, Pere Enciso, ha explicat que a cada taula de treball 's'establirà un debat per arribar a trobar els punts d'intersecció que formaran el document final'.
Llegir-ne més


Dimecres, 15 d'octubre de 2008 17:04 h

CiU registra l'esmena a la totalitat als Pressupostos de l'Estat

Duran assegura que en la seva redacció inicial no contemplen mesures per pal·liar la crisi econòmica

El grup parlamentari de CiU no ha modificat la seva posició després de reunir-se amb el PSOE i es mantenen en l'esmena a la totalitat que registraran aquest dimecres. El portaveu de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha explicat que presentaran l'esmena perquè els pressupostos que es debatran la setmana vinent es van confeccionar quan encara el govern espanyol assegurava que la 'crisi no existia'. 'Són pressupostos amb perspectives irreals, superats i destrossats' pels canvis que ha provocat la conjuntura econòmica.

Els comptes de l'Estat, per CiU, tampoc no incorporen el nou sistema de finançament i incompleixen amb les inversions que s'han de realitzar a Catalunya. Llegir-ne més


Dimecres, 15 d'octubre de 2008 16:53 h

La Fiscalia de Lleida demana la inhabilitació durant vuit anys i mig de l'alcalde convergent d'Oliola

Per haver inflat suposadament el cens per guanyar les eleccions municipals

Vista del municipi d'Oliola
Vista del municipi d'Oliola
La Fiscalia de Lleida ha mantingut la petició d'inhabilitació per a l'alcalde convergent d'Oliola (La Noguera), Jaume Bernaus, durant la presentació de les conclusions del judici per les presumptes irregularitats en l'augment del cens electoral poc abans de les últimes eleccions municipals, que van donar la victòria a la formació d'Artur Mas i Duran Lleida.

La Fiscalia demana una inhabilitació per vuit anys i mig, mig menys que l'acusació particular exercida per Independents per Oliola, que sol·licita nou anys. El funcionari de l'Institut Nacional d'Estadística, ha declarat davant el jutjat i es dóna per finalitzada la vista oral del judici. El fiscal i l'acusació particular sostenen que Bernaus va cometre dos delictes, un de prevaricació i altre de delicte electoral, en haver censat a 63 persones durant febrer de 2002 i març de 2003 amb el que el municipi que tenia 194 habitants, va passar a 257. Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:01 h

Aragó voldria liderar en solitari els Jocs d'Hivern i veta la possibilitat que Catalunya hi participi

Andorra proposa seus catalanes i a Saragossa s'enfaden

El govern d'Aragó i l'Ajuntament de Saragossa han proposat a Andorra que formi part d'una candidatura conjunta per als Jocs Olímpics d'Hivern del 2018. La idea és aprofitar l'embranzida de l'Expo a la capital aragonesa i reformular les anteriors candidatures de Jaca, fracassades fins ara, amb el potencial hoteler i logístic de Saragossa i l'oferta esportiva del Pirineu aragonès i andorrà.

Andorra, que va voler ser seu d'uns Jocs d'hivern el 2002, veu bé la proposta, però demana a Aragó més concreció i la possibilitat que l'organització s'ampliï amb subseus al conjunt del Pirineu, incloent-hi també el català. Això no ha agradat gens el govern aragonès, que aposta per un lideratge clar de Saragossa i per una candidatura que promocioni Jaca i les estacions aragoneses. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:00 h

Les recerques a internet mantenen en forma el cervell a mesura que s'envelleix

Segons un estudi fet als EUA

avia ordinador
Una dona major de 65 anys a l'ordinador
Les recerques a internet mantenen en forma el cervell a mesura que s'envelleix, segons suggereix un estudi de la Universitat de Califòrnia a Los Angeles (Estats Units) que es publica a la revista 'American Journal of Geriatric Psychiatry'. Els científics han descobert que per als més grans i els adults de mitjana edat que naveguen per internet, buscar a la xarxa activa els principals centres del cervell que controlen la presa de decisions i el raonament complex. Els descobriments demostren que l'activitat de buscar a la xarxa podria ajudar a estimular i potser a millorar el funcionament cerebral. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:00 h

CiU s'entén amb el Govern espanyol en mesures anticrisi, ERC les accepta amb matisos i ICV hi està en contra

Matí de reunions a Madrid

Aquest matí el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, s’ha reunit amb els tres representats catalans a Madrid: el portaveu d'ERC, Joan Ridao, El portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida i amb Joan Herrera d’ICV.

El motiu principal de les diferents trobades era abordar l'adopció de diferents mesures per reanimar els mercats davant l’actual situació de crisi econòmica. ERC ha acceptat les mesures del govern espanyol amb alguna reticència, CiU ha expressat el màxim acord i suport i d’altra banda ICV s’ha desmarcat de les polítiques que es pretenen aplicar.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:00 h

La UE intenta ampliar als 27 el pla contra la crisi financera pactat a París

La presidència francesa demanarà als 11 estats restants que acceptint les mesures aprovades pels 15

Els 15 socis de la zona euro intentaran aquest dimecres convèncer la resta dels 27 perquè se sumin al pla de rescat bancari acordat diumenge a París, que mobilitza prop de dos milions d'euros, més del triple que els Estats Units, i que sembla haver retornat la confiança a les borses.

La crisi financera ha obligat a canviar l'agenda de la cimera de caps d'estat i de govern de la UE, que se celebra aquest dimecres i dijous, i a aparcar temporalment el Tractat de Lisboa: el primer ministre irlandès, Brian Cowen, només advertirà als seus homòlegs que encara és massa aviat per repetir el referèndum i demanarà dos mesos més de temps, fins el desembre, per fixar un nou full de ruta.
Llegir-ne més


Economia doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:00 h

Castells creu que la recepta anticrisi passa per millorar la productivitat catalana

Pronostica 'un parell d'anys difícils'

Castells en la compareixença extraordinària de premsa
Castells en la compareixença extraordinària de premsa
El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, ha assegurat avui que, després del ‘terratrèmol financer’ que ha patit l'economia mundial durant les últimes setmanes, les estratègies per superar la crisi a Catalunya han de consistir a incrementar la productivitat.

En la seva intervenció en els esmorzars informatius de la Tribuna Catalunya del Nou Economia Fòrum, on ha presentat l'alcalde de Tarragona, el també socialista Josep Fèlix Ballesteros, Castells ha assegurat: ‘Una vegada que hàgim sortit del terratrèmol financer, vénen un parell d'anys difícils’, en què Catalunya haurà de vetllar per incrementar la seva productivitat. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 15:00 h

La Chunta Aragonesista reclama a Brussel·les la 'derogació formal i ferma' del decret del transvasament de l'Ebre a Barcelona

L'Eurocambra va advertir que les interconnexions de conques no haurien de ser la solució a la sequera

ebre xerta assut rius
El riu Ebre a l'Assut de Xerta
La Chunta Aragonesista (CHA) reclamarà a Brussel·les 'la derogació formal i ferma' del decret del govern espanyol que preveu transvasar aigua de l'Ebre per abastir Barcelona. 'Amb les pluges de maig i de juny, la mesura va deixar de ser vigent, però tot i així el decret segueix formant part de l'ordenament jurídic espanyol i no ha estat formalment derogat', adverteix el responsable d'Afers Europeus de la CHA, Miguel Martínez Tomey, que tem que Catalunya o altres comunitats el 'puguin fer servir per a reclamacions futures'.

L'Eurocambra va advertir dijous passat que els transvasaments 'no haurien de ser la solució al problema de la sequera'. Llegir-ne més


Dimecres, 15 d'octubre de 2008 13:23 h

Saura, contra la Comissió de la Dignitat

L'entitat denuncia que la van vetar de manera expeditiva en una reunió sobre el procés d'anul·lació del Sumaríssim a Companys

L'entitat que ha liderat des de la societat civil durant més de 10 anys la reclamació del retorn a Catalunya dels denominats Papers de Salamanca i ha estat catalitzadora de moltes de les iniciatives ciutadanes en pro de les víctimes del franquisme, va ser expulsada la tarda d'ahir d'una reunió del Departament de Joan Saura en què es pretenia explicar el procediment sobre l'anul·lació de la causa del President Companys.

La Comissió de la Dignitat ha fet pública una denúncia dels fets que podeu llegir més avall. L'entitat va ser l'artífex del recent acte al Palau de la Generalitat en què els cònsols d'Alemanya i França van fer autocrítica per l'actitud dels seus països amb Lluís Companys. La Comissió va ser distingida el 2006 per la mateixa Generalitat de Catalunya.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 12:15 h

Saura creu que el Govern espanyol es pronunciarà en breu sobre Companys

Demana no patrimonialitzar-ne la figura, en clara referència a Esquerra

El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, s'ha mostrat avui convençut que en poques setmanes hi haurà el reconeixement del Govern de la figura de l'expresident de la Generalitat Lluís Companys, fet que permetrà a la Generalitat demanar-ne la nul·litat del judici. Ha demanat, a més, no patrimonialitzar la seva figura, ja que és una figura ‘de tot Catalunya’. Després d'encapçalar l'ofrena floral davant de la tomba de Companys al cementiri de Montjuïc juntament amb el president i el vicepresident del Govern, Saura ha remarcat que el Govern espanyol ha acceptat un ‘tractament específic’ respecte a Companys, de manera que ‘s'obre una perspectiva claríssima per aconseguir-ne la nul·litat’. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 15 d'octubre de 2008 12:15 h

Mas veu ‘molt lamentable’ la baralla de ‘pati de col·legi’ del Govern per Companys

També se suma a demana rehabilitar la seva figura

El president de CiU, Artur Mas, ha vist avui ‘molt lamentable’ la baralla de ‘pati de col·legi’ entre els socis del Govern per ‘apropiar-se’ de la figura de l'expresident de la Generalitat Lluís Companys, i ha reclamat ‘aprofitar totes les escletxes’ que dóna la llei de memòria històrica per aconseguir-ne la rehabilitació. En declaracions al cementiri de Montjuïc després de l'ofrena floral davant de la tomba de Companys amb motiu del 68 aniversari del seu afusellament, ha demanat al Govern que ‘treballi a fons’ per aconseguir la recuperació de la dignitat institucional de Catalunya. Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.