Josep Oliu ha donat un cop de mà al Govern de la Generalitat sense voler, després d'anys mantenint-se al marge del procés avui ha mogut fitxa per posicionar-se en contra i assegurar que, en cas d'independència, es traslladaria per trobar "aixopluc". Unes declaracions que donen encara més solidesa al procés.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – La BBC ha publicat aquesta matinada un extens reportatge sobre la situació actual del procés independentista català, on s’explica la intenció de Carles Puigdemont de convocar un referèndum i declarar la independència si el Sí s’imposa. El prestigiós mitjà de comunicació britànic també expressa la reiterada negativa espanyola a concedir-lo, però afirma que la gran majoria de catalans vol exercir el dret a l’autodeterminació. I ho fa deixant en evidència de rebot el biaix antireferèndum d’El Periódico.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – Mentre el debat polític i mediàtic a Catalunya i la resta de l’Estat continua instal·lat en el dret o no a fer un referèndum, la comunitat internacional dóna mostres que es creu el compromís de Puigdemont, contret el 28 de setembre durant el debat de la qüestió de confiança. La BBC, diversos mitjans de comunicació especialitzats en informació internacional, un dels bancs més poderosos del món i una agència d’intel·ligència nord-americana coneguda com la CIA a l’ombra ja han assumit el ‘o referèndum o referèndum’.
Llegir-ne mésEulàlia Reguant no ha afirmat avui que aprovaran els comptes de Junqueras, però tampoc ha mostrat impossibilitat d’entesa. En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, sí que ha mostrat, però, sorpresa perquè “no hem acabat de veure la petjada d’ERC”. És per això que ha reiterat l’exigència que Carles Puigdemont s’impliqui en la negociació, tal com van avançar en la conferència d’ahir. Una mostra més de l’aparent bona sintonia entre el partit antisistema i el president de Generalitat.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – La publicació d’un informe de Cambridge University Press ha tornat a deixar en evidència el nivell d’anglès a l’Estat. Mitjançant enquestes a cinc països de la UE, l’estudi conclou que la gran majoria de la població espanyola no té un domini avançat de la llengua de Shakespeare. Amb tot, mirant les dades per comunitats, es pot comprovar una bretxa entre territoris, ja que les autonomies amb menys PIB per càpita i menys densitat de població són, amb diferència, les menys avesades a aprendre anglès. Entre un 10% i un 16% dels residents en aquestes comunitats afirmen tenir un nivell alt o molt alt d’aquesta llengua, és a dir, menys d’un de cada sis. El cas d’Extremadura és el més paradigmàtic, on només un 1 de cada 10 d’habitants el saben.
Llegir-ne mésEl Partit Popular ha aconseguit, mitjançant un nou episodi de judicialització de la política, aturar la desaparició de noms franquistes als carrers d’Alacant (País Valencià), segons explica el digital valencià La Veu. El govern local, emparant-se en la llei de memòria històrica aprovada al Congrés durant el primer govern de José Luis Rodríguez Zapatero, havia començat a modificar el nomenclàtor i a retirar plaques amb els noms relacionats amb el Caudillo. El PP va demanar aturar al jutge aturar cautelarment els treballs, i la magistrada titular del contenciós-administratiu número 4 de la ciutat no només ha accedit a la petició, sinó que ha exigit al consistori reposar les plaques retirades.
Llegir-ne mésEl Pacte Nacional pel Referèndum impulsat el 23 de desembre passat establia la voluntat de celebrar un plebiscit pactat amb l’Estat, amb la intenció no només de demanar-lo a Madrid, sinó de fer els possibles per una campanya internacional per aconseguir-lo. Cinc diputats de Catalunya Sí que es Pot van assistir a la cimera i el seu líder, Lluís Rabell, es va comprometre a contribuir-hi però, de moment, encara no ho ha començat a fer. Com a mínim, tenint en compte una piulada d’aquest matí on posa nous pals a les rodes a la votació sense oferir alternatives.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
