Guifré Jordan @enGuifre – La revista Nature ha publicat un reportatge on no només destaca les fortaleses de la recerca a Catalunya, sinó que deixa el Principat com un món a part respecte a la resta de l’Estat espanyol. L’extens reportatge, que es pot visualitzar en aquest enllaç, explica que en els primers cinc anys de la crisi l’Estat va retallar un 39% el pressupost en R+D+i, però “la recerca amb prou feines va trontollar”. De fet, afirma que “Catalunya va aguantar la tempesta molt millor que la resta d’Espanya”.
Llegir-ne mésEl PP de Barcelona ha carregat contra Ada Colau per de l’ordre del dia del plenari mensual que celebra el consistori aquest matí. En concret, el líder dels populars a la capital catalana, Alberto Fernández Díaz, s’ha queixat per la falta de contingut en la sessió d’avui, ja que només s’hi han inclòs tres punts en la part executiva, una quantitat sensiblement inferior a l’habitual. El germà de l’exministre, però, hi ha volgut posar ironia i ha relacionat el fet amb el ‘Black Friday’, que cada vegada Catalunya està adoptant de manera més massiva tot i ser una tradició importada dels EUA.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – Catalunya ha donat senyals de quina és una de les prioritats del país en la sortida de la crisi. Ho revelen dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) fetes públiques aquest dijous, que indiquen que el Principat va ser la comunitat autònoma que més va augmentar la despesa en R+D+i el 2015. Ho va fer en un 5,8% respecte l’any anterior, una xifra que supera de llarg la mitjana espanyola (2,7%).
Llegir-ne mésIniciativa està immersa en el procés de fundació d’una nova formació política al voltant d’Ada Colau, però la confluència no serà gens fàcil. És el que es desprèn de l’entrevista que Joan Coscubiela ha ofert a Tv3 aquest matí, on ha evidenciat els primers obstacles de la seva formació. Si bé Xavier Domènech va insinuar en una conferència fa tres setmanes que els diferents elements que conformin el nou partit s’haurien de dissoldre o com a mínim renunciar a les sigles, el diputat Coscubiela ha estat clar: “No estem disposats a diluir el capital polític d’ICV”.
Llegir-ne mésJoan Coscubiela ha confirmat avui el que era un secret a veus: Catalunya Sí que es Pot es tornarà a alinear amb PSC, PP i Ciudadanos per rebutjar els pressupostos de Junqueras per l’any vinent. Entre els motius del diputat ‘comú’ per a oposar-s’hi, però, n’hi ha un de sorprenent i inquietant: CSQEP creu que amb aquestes xifres, Catalunya renuncia a l’autogovern fiscal. Tot i estar en procés de construcció d’una hisenda catalana i malgrat les partides per tirar endavant el full de ruta independentista –que, si culmina, suposarà l’autogovern màxim en tots els sectors, inclòs el fiscal— que inclouran els pressupostos, Coscubiela els negarà per falta de voluntat d’autoregir-se.
Llegir-ne mésNo fa ni una setmana que Enric Millo és el nou delegat del govern espanyol a Catalunya i ja s’enfronta a un gran repte pel càrrec que ostenta: la desobediència coordinada que es prepara pel dia festiu del 6 de desembre, aniversari del referèndum sobre la Constitució Espanyola de 1978. I l’exdiputat del PP ha anat encara amb pell de xai però ha deixat clar que “defensarà el compliment de la legalitat vigent”. Una amenaça en tota regla per aquells que pretenen fer cas omís de la festivitat constitucional, tot i que continguda.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – La mort de Rita Barberá ha traspassat fronteres, i fora de les polèmiques amb el minut de silenci al Congrés que han ocupat algunes tertúlies, la premsa internacional s’ha centrat a repassar què ha suposat la seva figura per a la política de l’Estat. I el veredicte és clar: bona part del llegat de Barberá és indestriable a una manera de fer d’alguns mandataris en les últimes dècades que el diari francès Libération no dubta a qualificar de “màfia política”.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – Ada Colau comença a posar excuses per desdir-se de la seva promesa de fer una consulta a Barcelona per entrar a l’Associació de Municipis per la Independència, l'única via que planteja per adherir-s'hi. En una entrevista a Catalunya Ràdio aquest matí, l’alcaldessa ha dit que s’ha de “canviar el reglament de consultes” per fer-ne una i “s’està avançant molt perquè abans de l’estiu vinent” estiguin enllestits els treballs. Alhora, ha afirmat, es discutirà entre tots els grups “quines consultes són prioritàries i aquí hi ha d’haver un interès de ciutat” per tirar-la endavant. Colau ha reiterat aquesta idea i no ha deixat clar si per ella, adherir-se a l’AMI té o no un interès de ciutat.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
