ACN Mollet del Vallès .- Més del 20% dels agents dels Mossos d'Esquadra que treballen en controls preventius estan destinats a la lluita antiterrorista. Als punts fronterers de l'AP-7 a la Jonquera des de França, la Vall d'Aran i el Pertús, s'ha intensificat la presència d'agents ARRO dels Mossos després dels atemptats de divendres a París. A banda, prop d'una trentena d'aquests agents han treballat aquest diumenge al matí en un dispositiu a la sortida del peatge de Mollet del Vallès de la C-33, direcció Barcelona.
Llegir-ne mésACN Barcelona .- El president de la Generalitat, Artur Mas, ha enviat aquest diumenge una carta a les principals autoritats de la República francesa per expressar "en nom del poble català i de la institució que presideixo, el meu sincer condol pels atemptats terroristes que han tingut lloc a París". El cap del Govern ha adreçat aquests textos al president de la República francesa, Françoise Hollande; al primer ministre francès, Manuel Valls, i al ministre d'Interior, Bernard Cazeneuve.
Llegir-ne mésACN Barcelona .- El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha recordat que els darrers mesos s'han detingut desenes de persones presumptament vinculades amb el terrorisme: "No s'ha produït cap atemptat però no serà perquè no ho han intentat; algun dia ho aconseguiran, tan de bo no sigui així, però hem de ser realistes: hi ha riscos". En aquest sentit, però, ha assegurat que no hi ha motius per la por, la intranquil·litat ni l'alarma. Així ho ha dit en una entrevista aquest dissabte a Catalunya Ràdio.
Llegir-ne mésACN París .- En Marc Cebrián i dos amics seus van anar divendres a l’estadi de París a veure el partit de les seleccions francesa i alemanya. Cebrián, que va viure de primera mà les explosions des de dins l’estadi de futbol, explica a l’ACN com recorda la primera: “no li vam donar més importància” perquè “semblava un petard”. Però la segona, quinze minuts més tard, va fer saltar les alarmes. “Ens vam començar a posar nerviosos”, confessa. Aquest català descriu a l’ACN la situació de “caos màxim” en sortir de l’estadi: “no podíem agafar un taxi, no volíem agafar el metro”, recorda. Finalment van aconseguir entrar en un cotxe que anava cap a les afores amb deu persones a bord, tot i tenir cinc places.
Llegir-ne mésACN París .- La presidenta del Front Nacional, Marine Le Pen, ha exigit aquest dissabte que França recuperi “definitivament” el control de les seves fronteres. En una intervenció després dels atemptats de París, Le Pen ha advertit que és “indispensable” deixar de formar part de la lliure circulació de persones de la Unió Europea. “Sense fronteres no hi ha ni protecció ni seguretat possible”, ha assegurat la responsable del partit d’ultradreta francès. Le Pen ha celebrat que el govern de François Hollande hagi decretat l’estat d’emergència i hagi imposat controls fronterers. “Està bé”, ha dit, però ha demanat “suspendre Schengen”. A més, la líder del Front Nacional vol “tancar les mesquites salafistes”.
Llegir-ne mésACN Barcelona .- Mostrar el ple suport dels ciutadans catalans, i les institucions i partits que els representen, al poble francès i rebutjar frontalment la violència terrorista. Ha estat l'objectiu del minut de silenci que s'ha fet aquest dissabte al migdia davant la façana del Palau de la Generalitat, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. El president de la Generalitat en funcions, Artur Mas, la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han presidit l'acte acompanyant al cònsol francès a Barcelona, Edouard Beslay.
Llegir-ne mésEl Secretariat Nacional de l’ANC, reunit de forma ordinària aquest dissabte a Vilanova i la Geltrú, ha decidit ajornar l’acte programat per demà diumenge 15 de novembre al Parc de la Ciutadella pels fets succeïts a París.
Llegir-ne més ACN Barcelona .- El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha comparegut aquest dissabte després dels atemptats que han colpejat París. "No estem davant d'una guerra de religions sinó d'una lluita entre civilització i barbàrie", ha assegurat el cap de l'executiu. Rajoy ha assegurat que ha parlat amb el primer ministre francès, Manuel Valls, i que al llarg del matí ho farà amb el president François Hollande. El president espanyol ha dit que "fins ara només es té notícia d'un ciutadà ferit" durant els atemptats. De fet, Exteriors treballa per fer seguiment dels ciutadans que n'hagin resultat afectats i al mateix temps Rajoy ha donat instruccions a Interior perquè es convoqui el pacte antiterrorista.
El lehendakari, Iñigo Urkullu, ha revelat que va proposar al president en funcions, Artur Mas a "treballar conjuntament per construir un nou model d'Estat" intentat, així, aconseguir resoldre el problema de l'encaix de Catalunya i el País Basc a l'estat espanyol. Fins i tot, en aquest 'nou model' pretenia que l'estat recconegués la "realitat plurinacional" dels seus pobles. Urkullu, però, ha explicat que finalment "Catalunya va decidir el seu camí i Euskadi, el seu".
Llegir-ne mésTot just avui ens feiem ressò de la nova enquesta del Cercle d'Estudis d'Opinió on una de les principals conclusions és que l'independentisme ha crescut respecte les eleccions del passat 27 de setembre. I si aquesta és la tendència, és normal que Unió Democràtica de Catalunya també segueixi la seva tendència a labaixa, fet que es podrà comprovar, de ben segur, en les properes eleccions espanyoles del 20D. Tot i això, encara hi ha algun dirigent que fa vàlida aquella màxima del "morir matant". És el cas de Josep Sanchez Llibre, no us perdeu la seva reflexió sobre el CEO.
Llegir-ne mésDoncs sí, ja hi tornem. Ens tornem a topar amb aquesta doble moral, tan vil, dels que van de progressistes a Espanya: el suport a la independència de tota nació oprimida menys de la catalana. Aquest tipus de comportament ja l'havíem pogut observar a molts sectors de l'esquerra espanyola propers a IU o Podemos. El més sorprenent és que, aquesta vegada, són polítics de Ciudadanos i cal no oblidar que es tracte d'un partit que neix per defensar la unitat de l'Estat espanyol. Dos càrrecs electes del partit de Rivera han fet bandera als seus comptes de Twitter de defensar el dret del poble sahrauí.
Llegir-ne mésDes de la declaració d'inici del procés d'independència del Parlament de Catalunya, a l'altra banda de l'Ebre, la xarxa ha muntat en còlera i ha començat a irradiar fúria, enuig, indignació i, sobretot, ràbia i impotència. De l'insult i la baixesa ja n'estem acostumats, però ara cada cop està calant amb més força la idea d'empresonar a Artur Mas. Una mostra més de la ignorància i desconeixement sobre el qual està passant a Catalunya i un clar indici de debilitat del discurs que suposen els seus arguments. Aquí us mostrem alguns exemples.
Llegir-ne mésLa vicepresidenta del govern espanyol ha tornat aquest migdia al bucle infinit en què ha convertit la roda de premsa posterior al consell de ministres de cada divendres a l’hora de combatre l’independentisme remarcant que no va arribar al 50% dels vots el 27-S. Un argument que no per repetir més serà més veritat, ja que compta Catalunya Sí que es Pot en el No alhora que Rajoy margina Pablo Iglesias per posar fil a l’agulla al conflicte català. Soraya Sáenz de Santamaría s’aferra al 47% dels sufragis per negar una majoria sobiranista a la mateixa vegada que ha negat que les eleccions fossin plebiscitàries.
Llegir-ne mésEls ministres d’Interior i de Defensa del govern espanyol s’han mostrat inquiets davant la possibilitat que els Mossos d’Esquadra no compleixin amb la reclamació de la Fiscalia de l’Audiència Nacional, que fa uns dies va ordenar la policia catalana a denunciar i investigar possibles delictes de sedició. Jorge Fernández Díaz i Rafael Catalá han deixat al descobert aquest migdia la ‘suor freda’ que els provoca pensar en una desobediència dels Mossos a l’ofensiva jurídica espanyola.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
