Així ens ho demostra en aquest divertit capítol, d'un estil diferent dels que ha fet fins ara, on podem veure el guardià del procés animant i engrescant a la gent, caient entre la multitud, fent una exposició en anglès per a Reuters i alçant un punter fet a últim moment. En aquest enllaç la galeria de fotos de @elsupercat a la Fira d'entitats dels PPCC.
Llegir-ne mésEls dantescos espectacles taurins mesetaris tornen a ensenyar les vergonyes de l’Estat espanyol al món. El canal de notícies més prestigiós del món, la BBC, s’ha fet ressò del debat antitaurí que cada vegada és més roent a l’Estat, arran de les protestes antitaurines que ha generat la salvatge festa del ‘Toro de la Vega’ del municipi val·lisoletà de Tordesillas. Una bomba de rellotgeria que també ha esclatat a les mans de Pedro Sánchez.
Llegir-ne mésSegons explica a La Vanguardia Manel Pérez, periodista molt ben informat, les grans empreses espanyoles retreuen als principals partits espanyols que s’amaguin davant la realitat de l’actual societat catalana i alerten que les darreres dades que disposen, filtrades en un intent de activar el vot dels partits unionistes, donen per fet una clara victòria independentista que, fins i tot, acosta la llista de Junts pel Sí als actuals 71 escons de CiU(50) i ERC(21), unes dades que amb la suma dels vots de la CUP atorguen a l’independentisme una majoria absoluta en vots.
Llegir-ne mésPablo Iglesias comença a rebre els fruits del seu discurs ètnic. Durant un míting que Catalunya Sí que es Pot ha celebrat al barri del Carmel de Barcelona, el líder de Podemos ha vist com uns activistes irrompien i desplegaven una pancarta en castellà ben diàfana: “Orgulloses dels nostres orígens, humiliades pel teu etnicisme”. L’acció arriba només uns dies després que Iglesias demanés el vot “dels que tenen avis extremenys o pares andalusos”, intentant dividir la societat catalana per raó d’origen.
Llegir-ne mésDesprés de molts mesos de secretisme i d’especulacions, la líder del Partit Nacional Escocès (SNP), Nicola Sturgeon ha confirmat el que tot l’independentisme del país estava esperant: inclourà un segon referèndum d’autodeterminació al programa electoral de les eleccions que s’han de celebrar a Escòcia el maig de 2016. Ara bé, en principi no serà una promesa en qualsevol dels casos, sinó que només el tornaran a impulsar si es reuneixen algunes circumstàncies.
Llegir-ne mésAra és l’Hora ja ha fet públic el vídeo resum de les imatges més espectaculars que va deixar la manifestació de la Diada a la Meridiana. Hi apareixen estampes aèries que posen la pell de gallina i s’hi pot apreciar com la coreografia de centenars de milers de persones és perfecta. Amb tot, al vídeo s’hi ha colat el superheroi del procés: el Supercat.
Llegir-ne mésJunts pel Sí podria tenir la majoria absoluta a l’abast de la mà. Segons una enquesta pròpia que la candidatura ha enviat a les persones que hi donen suport, la llista independentista podria estar entre els 64 i els 66 escons, a només dos de la majoria. És per això que calculen que els falten 150.000 vots per assegurar-la i demanen a tots els ciutadans ‘candidats’ que es mobilitzin com mai per arribar a tots els indecisos.
Llegir-ne mésTerrassa (ACN).- Junts pel Sí ha reivindicat la diversitat de l'independentisme en matèria d'origen, lingüística i racial davant "l'etnicisme" de Pablo Iglesias i els "insults" del PPC. En un acte a Terrassa, Raül Romeva ha trobat "insultant" que Xavier Garcia Albiol digui que Junts pel Sí "reparteix carnets de nacionalitat o de catalanitat". Josep Rull ha negat que el sobiranisme sigui un moviment "basat en ètnies o races". "Que ho entenguin a Madrid i aquells que vénen a agitar el fantasma de l'etnicisme", ha exclamat. Oriol Junqueras, per la seva part, ha reclamat que no hi hagi dilacions en el procés: "El nostre país és millor que estigui en mans dels nostres fills que en mans dels presidents espanyols".
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) manté la seva oferta de concedir un espai d'entrevistes, aquest diumenge, als partits que no van assistir a la Via Lliure per la Diada: PSC, PP, Catalunya Sí que Es Pot, UDC i C's. Les cinc formacions polítiques han rebutjat l'oferiment i han demanat participar en l'elaboració del format, cosa que la CCMA ha rebutjat, ja que entén que la competència per determinar els continguts informatius "correspon als mitjans públics de comunicació, no als partits". L'espai ofert s'ha de fer simultàniament a TV3, 3/24, Catalunya Ràdio i Catalunya Informació en directe i amb la mateixa duració i franja horària que el destinat a la transmissió de la Via Lliure.
Llegir-ne mésQuan centenars de milers de catalans encara estan paint totes les emocions de la Diada, Ramon Espadaler els ha proposat una solució als seus anhels: intentar incorporar, “des del diàleg”, una disposició addicional a la Constitució espanyola que atorgui el reconeixement de ‘nació’ a Catalunya. Pel cap de llista d’UDC el 27-S, no caldria ni reformar la Carta Magna per satisfer la reivindicació que fa bullir més el país dels últims anys.
Llegir-ne mésElvira Lindo ha volgut atacar l’independentisme enviant un torpede a Lluís Llach pel flanc més ofensiu i demagog: insinuant que el cantautor de Verges menysprea el Senegal. En una columna d’opinió publicada a El País, es mostra indignada pel fet que Llach ha dit que s’anirà al país africà si el sobiranisme no arriba a la majoria absoluta.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
