Guifré Jordan @enGuifre – El govern de coalició a Irlanda del Nord entre unionistes (Partit Unionista Democràtic, DUP en anglès) i nacionalistes (Sinn Féin) ha saltat pels aires aquesta tarda i el país queda abocat a noves eleccions, només 8 mesos després de les últimes. Els partidaris de romandre al Regne Unit tradicionalment s’han imposat a les urnes, però en aquesta ocasió els favorables a la independència respecte a Londres i a la reunificació d’Irlanda estan reforçats. El territori va optar per la permanència a la UE en el referèndum del juny passat, mentre que el conjunt dels britànics hi van votar en contra. Un argument de pes per reobrir el debat territorial, com ja ha succeÏt a Escòcia.
Llegir-ne mésFederico Trillo continua a l’ull de l’huracà després que la setmana passada el Consell d’Estat censurés l’actuació del seu ministeri en relació a l’accident d’avió Yak-42 on van morir 62 militars espanyols el 2003. L’oposició i part de l’opinió pública continua demanant que una vegada deixi l’ambaixada espanyola al Regne Unit enguany, no ocupi cap altre càrrec públic. Trillo té previst tornar a ser lletrat del propi Consell d’Estat, la seva feina abans d’entrar en política el 1989, però fins i tot algunes veus exigeixen que la Moncloa el veti per aquesta funció. El PP, però, ja ha posat una alternativa sobre la taula. Tant sorprenent com irònica.
Llegir-ne mésEnric Millo ha atorgat de manera magnànima l’autorització d’ “expressar-se” a Carles Puigdemont. El delegat del govern espanyol a Catalunya ho ha dit com a argument per convèncer el president català perquè assisteixi a la cimera de presidents autonòmics que se celebrarà el proper 17 de gener. En aquest sentit, ha comentat que el més rellevant és que “ell tingui la garantia que la seva presència el permetrà expressar-se, informar, exposar i demanar allò que consideri oportú”. Amb una condició: “Amb respecte a les regles del joc democràtic”, una referència implícita al referèndum. Així, si parlés sobre el plebiscit, potser arribarien a retirar-li la paraula.
Llegir-ne mésEl periodista Carlos Herrera, un dels flagells més contundents contra el procés català des del seu programa de ràdio ‘Herrera en la COPE’, ha passat aquest cap de setmana a Catalunya, segons ha explicat a Twitter. La visita, però, no podria haver estat més accidentada, a mercè de les seves piulades. El comunicador ha patit un retard en el vol d’anada Sevilla-Barcelona i encara ha hagut de ‘patir’ una circumstància que haurà trobat més irritant: no trobar presència de la llengua castellana a tot arreu on hauria volgut.
Llegir-ne mésL’enginyeria catalana BAC Engineering Consultancy Group ha guanyat la licitació del govern de Bolívia per dissenyar les obres de millora de part de l’anomenada carretera de la muerte, considerada una de les vies més perilloses del món. El projecte, finançat per la Corporación Andina de Fomento (CAF), té una durada de nou mesos i consisteix en definir les obres que s’hauran de dur a terme per millorar la carretera en tots els seus aspectes, en especial la seguretat, a partir de una nova definició de traçat. Es tracta no només d’un triomf de la companyia catalana, sinó que també de l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa, ACCIÓ.
Llegir-ne mésL’any comença amb la moral recuperada per unes empreses enquestadores que el 2016 van estar al punt de mira. Si ahir al vespre La Vanguardia publicava una aproximació del repartiment d’escons a data d’avui per les eleccions catalanes, El Español ho fa avui per les espanyoles. I el resultat és clar: el ‘tripartit constitucionalista’ PP-PSOE-C’s, o ‘PPSOEC’s’, com se l’ha anomenat des d’alguns sectors, és més fort que mai. A més, els partits de Rajoy i Rivera es farien més forts i aconseguirien una majoria absoluta folgada.
Llegir-ne mésGuifré Jordan @enGuifre – La insistència amb el discurs de sortida de la crisi i de millora de la situació econòmica que repeteix el govern de Mariano Rajoy queda en dubte fent un cop d’ull a alguns indicadors macroeconòmics. En concret, l’evolució dels salaris en els últims anys, el deute públic i el dèficit, que cada vegada s’apropen més als registres de Grècia. En un cas, fins i tot superen en negatiu les xifres hel·lèniques.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
