UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.109' ) WHERE id_article = 9551 Ciutadans, PP i el partit de Rosa Díez apleguen 4.000 persones contra la normalització del català a l'escola ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Ciutadans, PP i el partit de Rosa Díez apleguen 4.000 persones contra la normalització del català a l'escola

Espanyolistes procedents de tot l'Estat arribats en autobús participen en la marxa

Comentaris 11  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Unes 4.000 persones, segons xifres de la Guàrdia Urbana de Barcelona i Mossos d'Esquadra; i 8.000, segons l'organització, han participat aquest diumenge al migdia en la manifestació unionista convocada per Ciutadans-Partit de la Ciutadania, amb el suport del PP i d'UPyD, el partit de Rosa Díez. Militants i simpatitzants de tots tres partits procedents de tot l'Estat espanyol han desfilat pel centre de Barcelona per mostrar el seu posicionament contrari a la normalització del català a l'escola. 
Capçalera de la manifestació unionista
Capçalera de la manifestació unionista

Comparteix
   

Amb el lema 'No a la imposició lingüística a les nostres escoles', ha sortit de la plaça d'Urquinaona i ha arribat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, on el periodista Arcadi Espada ha llegit el manifest en un acte conduït per l'actor Toni Cantó. la mobilització comptava amb el suport de prop d'una vintena d'associacions cíviques –algunes procedents del País Basc i Galícia-, així com de diversos partits polítics, com Unificación Comunista de España (UCE); Unión, Progreso y Democracia (UPyD); i el Partit Popular. La presidenta de la formació a Catalunya, Alícia Sánchez Camacho, ha comentat que la LEC és una eina més del Govern tripartit, per perjudicar encara més la llengua castellana a les aules de Catalunya.

Amb el lema 'No a la imposició lingüística a les nostres escoles', la mobilització comptava amb el suport de prop d'una vintena d'associacions de coneguda trajectòria espanyolista -algunes procedents del País Basc i Galícia-, així com de diversos partits polítics, com Unificación Comunista de España (UCE); Unión, Progreso y Democracia (UPyD); i el Partit Popular. La presidenta de la formació a Catalunya, Alícia Sánchez Camacho, ha comentat que la LEC és una eina del Govern d'Entesa, per perjudicar encara la llengua castellana a les aules de Catalunya.

Durant la marxa, alguns manifestants han cridat consignes com 'és feixisme, el nacionalisme' i 'menys nació, i més educació', i també s'ha increpat la postura del Govern encapçalat per José Montilla sobre la presència del castellà a les aules catalanes. I és que C's denuncia que s'està produint una 'immersió lingüística obligatòria' del català, que no dóna opció als progenitors a escollir la llengua amb què volen que s'eduqui els seus fills. Els seguidors de la protesta sostenen també que la LEC és una mesura amb què es vol 'esquivar' un Reial Decret del ministeri d'Educació del govern espanyol sobre l'ensenyament del castellà. Lamenten, a més, que la Generalitat està 'menyspreant' les sentències judicials del TSJC que obliguen a d'aplicar la tercera hora en castellà a l'escola.

El president de C's, Albert Rivera, ha destacat l'èxit de convocatòria de la mobilització d'aquest diumenge, així com el fet que Ciutadans hagi aconseguit 'aglutinar' entitats diverses i diferents partits polítics –dos dels quals, Ciutadans i PP, amb representació parlamentària- que comparteixen les mateixes sensibilitats i principis. 'No hem de tenir complexes a expressar-nos' ha comentat Rivera, que ha qualificat la manifestació de 'pionera'.

La manifestació ha sortit de la plaça Urquinaona, i ha baixat per la Via Laietana fins arribar a la plaça de Sant Jaume. L'actor valencià Toni Cantó ha estat l'encarregat de presentar l'acte central de la protesta, que ha comptat amb la intervenció de representants de diverses associacions, així com del testimoni de mestres i progenitors, que denuncien haver viscut discriminació dins la comunitat educativa per voler expressar-se en castellà. El periodista i escriptor Arcadi Espada ha llegit el manifest que duia per títol 'Contra la imposició lingüística en les nostres aules'. 'Els territoris no tenen llengua, les llengües són dels ciutadans i fa segles que el castellà conviu amb les llengües de les diferents comunitats autònomes' ha llegit en aquest escrit a favor del bilingüisme i de la llibertat d'elecció. 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#11
29 de setembre de 2008, 20.53 h

Toni Cantó, si vols reivindicar el dret a escollir la llengua vehicular, comença per casa teua !


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Esviel fletxa Mao
29 de setembre de 2008, 18.54 h

O be tenen la mateixa afició que en Boadella (fer el pallasso) o és que no tenen sentit del ridícul.

La próxima vegada que convoqui el Capità Tan o en Locomotoro a veure si hi va mes gent.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Joan de Tarradets fletxa Espona de Guifranch
29 de setembre de 2008, 18.35 h

Quina colla de lerroxistes. Si no volen sentir el català que marxin, malnescuts!!!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Jaume fletxa Sabadell
29 de setembre de 2008, 14.12 h

La secta de Ciudadanos defensant un model educatiu sectari...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
29 de setembre de 2008, 11.41 h

Tornem als temps històrics de cacics, terratinents i dictadures feudals i feixisme franquista. A tota aquesta gent que no es volen integrar a Catalunya, senzillament se'ls ha de fer entendre que se'n tornin allà de on han vingut. Si no tenen l'educació, la clarividència (això ja seria massa), el respecte i la cultura innata que els faci entendre que el respecte als demés, és la clau de la bona convivència, llavors, és que tornem als temps de la inquisició en clau política i linguísti... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jaume fletxa Sitges
29 de setembre de 2008, 09.56 h

qui son els separadors, els que reclamem respecte a la nostra identitat o els que la volen fer desapareixer i seguir amb una grande y libre


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
29 de setembre de 2008, 07.35 h

No els hi digueu espanyolistes, a ells no els hi sap gents greu. En canvi quan els hi dieu castellanistes o castellanitzadors es revolten.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
JORDIBCN fletxa BARCELONA
29 de setembre de 2008, 00.00 h

C,s , PP, Unificación Comunista de España, tots junts això a de ser espectacular.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
28 de setembre de 2008, 19.49 h

A veure si d'una vegada els hi queda clar a tota aquesta colla de busca raons:

qualsevol persona de Catalunya o d'Espanya que vulgui aprendre una llengua que no sigui l'habitual en la qual s'expressa, ha de matricular-se en una escola d'idiomes previ pagament de la corresponent quota de matriculació o, si s'escau, pagar el rebut setmanal o mensual a la dita escola d'idiomes.

L'assumpte està més clar que l'aigua! Si gent espanyola que viuen a Catalunya, no els dóna la gana d'apren... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
isarm fletxa Sabadell
28 de setembre de 2008, 19.13 h

No a la imposició lingüística als nostres patis de l'escola, als nostres carrers, a les nostres places, a les nostres oficines d´hisenda, jutjats...!



Deixalla!




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.