UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 5067 Convergència no decidirà les llistes de CiU a les generals fins al 14 de gener ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Convergència no decidirà les llistes de CiU a les generals fins al 14 de gener

El número 2 de Duran continua essent la principal incògnita

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) celebrarà el proper dilluns, 14 de gener, una reunió del Comitè Executiu Nacional on abordarà de forma definitiva els noms que aniran a les llistes de la federació de Convergència i Unió (CiU) per a les eleccions generals. Posteriorment, s'hauran de ratificar en reunions dels consells nacionals. Entre aquests noms hi ha el del número 2 per Barcelona, la principal incògnita, que anirà just a sota del cap de llista, el líder d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida.
artur mas cdc
Comparteix
   

Segons el calendari previst, les llistes de Convergència seran ratificades pel Consell Nacional del partit el dissabte 19 de gener. Pel 26 de gener està prevista una reunió conjunta dels consells nacionals dels dos partits que formen la federació per ratificar la llista, amb tots els candidats.

La previsió és que el secretari general de Convergència, Artur Mas, presenti dilluns a l'executiva del partit una proposta tancada de candidats, després d'haver-la acabada de pactar aquesta mateixa setmana. El mateix Mas ja va deixar clar fa unes setmanes que aquesta qüestió no s'abordaria fins un cop passades les festes nadalenques, davant les especulacions que van començar a aparèixer.

Unes especulacions sobretot centrades en qui serà el número 2 de CiU per Barcelona, ocupant un lloc immediatament per sota del cap de llista, Josep Antoni Duran i Lleida. Al llarg de les últimes setmanes han aparegut diversos candidats a ocupar el lloc, com Pere Macias, Francesc Homs i Felip Puig. El debat s'ha centrat en si aquest candidat ha de tenir un perfil més moderat o més sobiranista. En qualsevol cas, Mas va deixar clar que, sigui qui sigui el candidat, tindrà un perfil 'nacionalista català'.

A banda d'aquest posició, també caldrà completar altres llocs de la llista per Barcelona i els caps de llista de CiU a Tarragona i Girona, que corresponen a CDC. La llista per Lleida estarà encapçalada per la socialcristiana Conxita Tarruella i Convergència ha de decidir el número dos.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.