El perpinyanès Lluís Colet comença el seu discurs de 124 hores en català
Intentarà batre el rècord mundial
El perpinyanès Lluís Colet ha començat el seu discurs quan passaven deu minuts de les deu del matí d'aquest dilluns, en el restaurant de l'estació de tren de Perpinyà. Colet intentarà parlar durant 124 hores seguides en català per homenatjar la llengua i intentar superar el rècord mundial del discurs més llarg establert fa dos anys per un indi que va parlar 120 hores. Acompanyat per uns quants companys de feina, Colet, que és agent del patrimoni de l'ajuntament de Perpinyà i guia al Castellet, improvisarà i llegirà textos seus en català, sobre la història, la cultura i l'esport de Catalunya.
El tret de sortida de la prova l'ha donat un notari que vindrà d'incògnita durant els 6 dies i 5 nits de la prova per verificar si Colet respecta les regles i no para de xerrar i per, si ho aconsegueix, poder homologar posteriorment la nova plusmarca al Llibre Guinness dels Rècords.Una urna també recollirà els testimonis firmats de les persones que assistiran a l'acta i que podran així testificar de la proesa de Colet que serà regularment seguit per un metge que controlarà el seu estat físic.
Fa 4 anys, Colet ja havia aconseguit el rècord amb un discurs de 48 hores a l'entorn de Dalí, però posteriorment un indí va aconseguir parlar durant 120 hores.







