UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.145' ) WHERE id_article = 13366 Carod reclama 'una participació decisiva' de la Generalitat en la gestió del Prat ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 16:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Carod reclama 'una participació decisiva' de la Generalitat en la gestió del Prat

El vicepresident critica la 'manca de sensibilitat' de Madrid per als projectes 'vitals per a Catalunya'

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha reclamat avui 'una participació decisiva' de la Generalitat en la gestió de l’aeroport del Prat. I és que, segons ha dit, 'qualsevol retard per part de l’Estat en el traspàs de l’aeroport de Reus o en la participació decisiva de la Generalitat en la gestió del Prat és un nou retard en la sortida catalana a la crisi'. El vicepresident del Govern ha lamentat en aquest sentit 'la reiterada negativa' del govern espanyol a que la Generalitat tingui capacitat de decisió 'sobre aquells temes que ens pertoquen', com la xarxa aeroportuària o la de rodalies. La participació de la Generalitat de Catalunya en la gestió de l'aeroport del Prat està en dubte des que la setmana passada es va filtrar un informe del ministeri de Foment en què deixava la gestió dels aeroports a mans d'una societat de titularitat exclusivament estatal
carod rovira esquerra
Comparteix
   

Carod ha criticat la 'manca de sensibilitat que des de Madrid es mostra per determinats projectes que són vitals per a Catalunya', com és el cas la xarxa ferroviària de mercaderies d’ample europeu ('una assignatura pendent') o el corredor ferroviari del Mediterrani. Josep-Lluís Carod-Rovira ha instat a 'superar' aquests 'dèficits' per afrontar amb garanties el present i el futur i ha deixat clar que en tot cas no han de limitar l’actuació del Govern.

'Des del primer moment el Govern ha pres cartes en al resolució de la crisi, no ens hem desentès, l’esforç és innegable', ha explicat, i ha recordat el paquet de mesures anticrisi que ha adoptat l’executiu per valor de 7.750 milions d’euros, l’equivalent al 3 per cent del PIB català. També ha remarcat la implicació 'al màxim en decisions que considerem estratègiques per al país', algunes en col·laboració amb el sector privat, com és la participació de la Generalitat en la compra d’Spanair o la injecció de diner públic que s’ha fet a Nissan, Seat o Ficosa.

Carod ha fet aquestes declaracions davant del miler d’empresaris que han assistit a la novena Nit Empresarial de la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA).







Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
1 d'abril de 2009, 07.51 h

S'ha de reconeixre que a Calabria, tenen una fàbrica de proclames que funciona a tot gas, però el cas és que ja ha passat el temps de la retòrica, i ara volem FETS. Uns fets que ni hi son ni se'ls espera.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.