Tres de cada quatre catalans estan insatisfets amb la política, segons el CEO
El d'aquest trimestre és l'índex de satisfacció més baix que s'ha registrat
El 74,3% dels catalans està insatisfet amb la política, segons es desprèn de l'Índex de Satisfacció Política (PDF) corresponent al primer trimestre d'aquest any, que ha fet públic aquest divendres el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO). Es tracta del percentatge més alt des de juny del 2005, quan el CEO va començar a fer aquest estudi. De fet, l'Índex se situa en el valor més baix de tota la sèrie, en -2,51. A més, en relació a l'onada de l'octubre del 2008, ha baixat quatre dècimes. Fa un any, els insatisfets amb la política eren el 63,4% i en dotze mesos ha augment en més de deu punts. Cal destacar que la insatisfacció que creix és la conjuntural, la que està influïda pel context actual.
L'estudi fet públic aquest divendres és una anàlisi feta a partir dels resultats del Baròmetre d'Opinió Política que el CEO va fer durant el gener del 2009. L'actual Índex de Satisfacció Política se situa en el -2,51, el valor més baixa de tota la sèrie i quatre dècimes per sota de l'anterior onada. A més, cal tenir en compte que la mitjana dels quinze índex analitzats del CEO, des del juny del 2005 fins l'actualitat, és de -1,12.El 74,3% dels catalans estan políticament insatisfets, davant del 25,7% que es declaren satisfets. La diferència és de 48,6 punts. A més, mentre la corba dels insatisfets puja des de l'abril del 2008, la dels satisfets va baixant. La baixada més destacada es registra en els insatisfets conjunturals, aquells que ho estan en funció del moment polític actual, on la insatisfacció va en augment des del mes d'octubre del 2007 i arriba al 86,1%. Mentrestant, la satisfacció política estructural es manté en termes similars al de l'anterior onada.
D'aquesta manera, l'índex obté un dels seus valors més baixos per l'augment d'insatisfets conjunturals, vinculats, doncs, amb el moment actual, marcat sobretot per un context de crisi econòmica.







