Una fundació d'extrema dreta denuncia els 'organitzadors' de la xiulada de Mestalla
Alejo Vidal-Quadars n'és patró d'honor
La Fundación para la Defensa de la Nación Española (Danaes) presentarà aquest dijous una querella a l'Audiència Nacional contra les organitzacions Catalunya Acció i Esait, a les que considera responsables de la xiulada al Rei Joan Carles i a l'himne nacional el passat 13 de maig a l'estadi de Mestalla en motiu de la celebració de la final de la Copa del Rei entre el Barça i l'Athlètic de Bilbao, segons fonts d'aquesta entitat. Denaes, de la què n'és patró d'honor l'eurodiputat Alejo Vidal Quadras, denuncia els dirigents de Catalunya Acció i Esait per un suposat delicte d'ultratge a Espanya.
L'entitat assegura que fa setmanes que prepara la querella que interposarà a l'Audiència Nacional aquest dijous a les 12 del migdia. El president de la Fudanció, Santiago Abascal, ja va anunciar la querella dos dies després de la final. L'entitat assegura que la querella no es dirigeix contra la massa d'aficionats que van xiular, sinó contra els dirigents de les dues entitats catalana i basca que van 'orquestrar' l'acte.Denaes és la mateixa entitat que va denunciar a l'Audiència Nacional a Pepe Rubianes per les seves manifestacions al programa El Club de TV3. La querella finalment es va arxivar, però Rubianes va haver de desplaçar-se a l'Audiència Nacional a prestar declaració acusat d'ultratge a Espanya. Un cop l'Audiència havia arxivat la causa, Denaes encara va recórrer la decisió.
Notícies relacionades
- El PP demana retirar les subvencions a les entitats que fan boicot als símbols de l'Estat espanyol 19.05.2009.
- La JNC denuncia la policia espanyola per persecució política a Mestalla 16.05.2009.
- Junqueras diu que la censura de la xiulada a l'himne evidencia el pes de la crosta espanyolista 14.05.2009.
- Zaragoza qualifica d''error' la xiulada a l'himne espanyol 14.05.2009.
- De la Vega titlla la xiulada de 'fet aïllat' que 'no entela' el respecte dels espanyols a la monarquia i l'himne 14.05.2009.
- TVE destitueix el director d'esports per la censura de la xiulada al rei durant l'himne espanyol 14.05.2009.
- Mayor Oreja, entristit per la xiulada a l'himne espanyol 14.05.2009.
- TVE1 manipula les imatges i passa en diferit el moment de l'himne forçant el volum per amagar la xiulada 13.05.2009.







