PRIMERA TROBADA DE NOVEL·LA HISTÒRICA A BARCELONA
La novel·la històrica compta cada cop amb més adeptes. Herois de totes les èpoques salten de les enciclopèdies al món de la literatura, per nodrir un gènere que combina hàbilment la fidelitat als fets històrics amb la fantasia i l’emoció de la ficció.
Ara, els seus incondicionals tindran l’ocasió de conèixer els autors més reconeguts del gènere en el marc de Barcelona Novel·la Històrica, primera setmana dedicada a la literatura històrica que, entre l’11 i el 16 de novembre, tindrà lloc al Born Centre Cultural.
Emmarcada en les activitats del Tricentenari BCN i comissariada pel periodista i escriptor Enric Calpena, Barcelona Novel·la Històrica donarà protagonisme a la narrativa centrada en el 1714 i la Guerra de Successió, amb la participació d’autors com Albert Sánchez Piñol (Victus), Alfred Bosch (1714) o Jaume Clotet i David de Montserrat (Lliures o morts).
Però no se cenyirà només a aquest període: cada tarda, escriptors, editors i il·lustradors debatran al voltant de qüestions com el rigor documental o els límits de la imaginació en el moment d’elaborar una trama. Els autors convidats, a més, disposaran d’un espai per conversar amb els seus lectors.
Les activitats d’aquesta primera edició de Barcelona Novel·la Històrica inclouen clubs de lectura, organitzats per Biblioteques de Barcelona, i el lliurament del Primer Premi Internacional Barcino, un reconeixement a tota una trajectòria que neix amb la voluntat de convertir-se en una referència de prestigi arreu del món, que enguany serà lliurat a l'escriptora Lindsey Davis.
Podeu consultar el programa d'activitats a:






