UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 327911 Novetat: BARCELONA A CAU D'ORELLA ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

LLIBRES EN DIRECTE fletxa

publicitat


Dijous, 12 de desembre de 2013 17:55 h

Novetat: BARCELONA A CAU D'ORELLA

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant carregant


Comparteix







Etiquetes

Xavier Theros

Fotografies de Consuelo Bautista

Comanegra

504 pàgines

24 €
 

Un llibre extraordinari que amaga, entre els seves pàgines, tots els secrets, anècdotes i curiositats de la ciutat de Barcelona.

Xavier Theros s'ha passat anys ressenguint aquesta teranyina gegant que és Barcelona, ciutat sempre viva, sempre canviant, constantment dibuixada per tanta gent que hi passa i que deixa enregistrades tota mena de pulsions humanes. Ara Theros ens ofereix amb aquest llibre el millor retrat humà de la ciutat, del patrimoni intangible que són les vivències i les relacions socials. Una guia escrita sobretot a partir d'allò que no és de públic coneixement; la crònica d'una ciutat que comparteix els seus secrets a cau d'orella.

Aquest és un llibre que volgudament en ressegueix un altre: aquella Guía secreta de Barcelona amb què Josep Maria Carandell s'inventà, ara fa quaranta anys, l'ofici de relatar les vivències i els indrets més ocults de la seva ciutat; traçar un mapa de llocs, històries i petites indiscrecions sobre el que encara es pot veure i sobre el que ja no hi és. Com va escriure Carandell, probablement la història i la geografia humana de Barcelona són un cúmul d'experiències viscudes «amb un somriure ambigu de dona ofesa que pregunta: i doncs, què creien, que seria fàcil als meu dos mil anys?».

 




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

publicitat





publicitat



publicitat



publicitat



VÍDEOS fletxa

TV3

comentaris


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.