UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 551457 Per llegir Fidel Castro ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

LLIBRES EN DIRECTE fletxa

publicitat


Diumenge, 27 de novembre de 2016 09:45 h

Per llegir Fidel Castro

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant carregant


Comparteix







Etiquetes

Amb la mort de Fidel castro desapareix una figura d'una dimensió històrica colossal. Us proposem seguir la petjada del pare de la revolució cubana a través de quatre llibres.

 

PÀTRIA O MORT. VENCEREM. Fidel Castro (Edicions Lluita, 1984). En edició de Vicent Partal, que en va tenir cura de la selecció de textos, la traducció i el pròleg, aquest llibre recull alguns dels textos fonamentals que conformen la vida política i revolucionària de Fidel, com són les dues Declaracions de l'Havana i altres discursos que se centren en l'antiimperialisme, la revolució cubana o la construcció del socialisme.

 

UN GRANO DE MAIZ. HABLANDO CON FIDEL. Tomás Borge (Txalaparta, 1992). Un dels grans intel·lectuals i revolucionari fundador del Frente Sandinista a Nicaragua, manté una llarga conversa amb Fidel Castro sobre la situació mundial i les perspectives de futur, la situació al Tercer Món. En un elevat to literari els dos comandants la avancen l'hegemonia del capitalisme més salvatge.

 

FIDEL CASTRO. BIOGRAFIA A DOS VOCES. Ignacio Ramonet (Debate, 2006). Fruit unes llarguíssimes converses de l'intel·lectual francès amb Fidel Castro al seu despatx de l'Havana durant més d'un any, aquest probablement sigui el llibre més complert sobre la ideologia i el pensament present i passat de Fidel. Prop de 700 pàgines de conversa, que es llegeix de manera amena, sobre la trajectòria personal, política i ideològica de l'artífex de la revolució cubana, de la seva infantesa a la seva relació amb el Che, passant per la construcció del socialisme a Cuba, amb els encerts i errors.

 

CASTRO. COMIENZA LA REVOLUCIÓN. Enrique Meneses (Espasa Calpe, 1995). El gran periodista madrileny que va rebre fa uns anys el premi LiberPress a Girona, va ser el primer periodista que va pujar a Sierra Maestra i va conviure durant uns mesos amb els guerrillers revolucionaris que lluitaven contra la dictadura de Batista. Un document de primera mà de la Revolució Cubana.




publicitat



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

publicitat





publicitat



publicitat



publicitat



VÍDEOS fletxa

TV3

comentaris


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.