UPDATE articles SET lectures = lectures + 2, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.1' ) WHERE id_article = 208314 Els New Order obren el Festival Sónar 2012 ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 03:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

música en directe fletxa

publicitat

Músiques Divendres, 15 de juny de 2012 08:29 h

Els New Order obren el Festival Sónar 2012

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Sónar The Pinker Tones
Ambient al recinte firal Gran Via 2 durant l'actuació dels catalans The Pinker Tones
© ACN

Comparteix
   



publicitat


Barcelona (ACN).- Els britànics New Order han protagonitzat aquest dijous el concert inaugural de la 19a edició del Festival Sónar. El grup més esperat del certamen, en tant que referent fundacional del pop electrònic, ha ofert la primera de les dues actuacions que realitzarà al Sónar 2012, aquesta per a 11.000 afortunats -10.000 a través del sorteig realitzat per Estrella Damm i 11.000 per invitació del festival-. La segona tindrà lloc la nit de dissabte, també al recinte firal Gran Via 2, però ja amb accés per a tot el públic. Els catalans The Pinker Tones han escalfat l'ambient amb una sessió prèvia al concert dels britànics, i Dj Amable ha tancat la nit després d'un llarg concert farcit de clàssics de New Order.

Amb 32 anys de carrera a les espatlles, New Order ha donat el tret de sortida d'una nova edició del Festival de Música Avançada i New Media Art. El grup nascut l'any 1980 com a successor de Joy Division -després del suïcidi del seu cantant- ha estat convidat pel festival en tant que creadors d'una tendència musical avui plenament explorada, com és el pop electrònic.

Tot i la seva longevitat -amb algunes etapes d'inactivitat- el grup no ha viscut només dels seus èxits passats, forjats durant la dècada dels 80. Amb dos discs publicats des del tombant de segle, el grup va tornar a emprendre l'activitat sobre els escenaris l'any 2011, i des d'aleshores s'especula amb l'edició d'un nou àlbum amb cançons inèdites batejat 'The Lost Sirens' -que enllaça amb el títol del seu darrer disc d'estudi publicat, 'Waiting for the Siren's call'-.

En el concert d'aquest dijous el grup de Manchester ha inclòs al repertori algunes cançons d'aquests àlbums més recents, sí, però evidentment també han fet les delícies del públic amb peces emblemàtiques i històriques com 'Blue Monday', Bizarre Love Triangle, Temptation o True Faith.

El d'avui era el concert inaugural del festival, que demà divendres celebra la primera nit de concerts oberts al públic, amb, Fatboy Slim, Lana del Rey, James Blake, James Murpy o Richie Hawtin com els artistes més destacats. Dissabte actuaran The Roots, Hot Chip, Laurent Garnier i Deadmau5, entre altres. A més, New Order repetirà actuació en aquesta última nit de festival




lectures 3674 lectures Comentaris Comenta-ho

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat



















giny

giny


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.