L'Acústica tanca la seva dotzena edició amb 80.000 assistents
Comparteix
Tweet ACN / Música en Directe – Aquest cap de setmana s’ha celebrat a Figueres la dotzena i més exitosa edició del Festival Acústica. Durant cinc dies, han passat per la capital Empordanesa uns 80.000 espectadors, 20.000 més que l'any passat.
Chambao, La Pegatina, Brams amb la Banda Municipal de Figueres, Els Catarres, Blaumut o Delafé y Las Flores Azules han estat alguns dels concerts més multitudinaris de la franja nocturna mentre que, durant el dia, l'Acustiqueta s'ha consolidat en el seu segon any amb uns 20.000 espectadors amb els concerts de l'Orquestra Di-Versiones i Abbey Road com els més destacats. Pel que fa als concerts de pagament, Manel i Paco Ibáñez han penjat el cartell de complet. En aquest sentit, Xavier Pascual, el director del festival ha afegit que "Aquestes xifres demostren que la nostra idea ara fa 12 anys era una bona idea".
Segons el director, el bon temps que ha fet aquests últims dies ha ajudat a superar les xifres d'afluència de visitants de la darrera edició. Segons Pascual, els bons resultats obtinguts demostren "la bona salut" de la cultura i la música catalana.
L’Acustiqueta es consolida com un espai per a tota la família
Per segon any consecutiu, la programació diürna de l'Acústica, l'Acustiqueta, ha assolit uns 20.000 visitants. "El fet que enmig d'un festival urbà pugui existir el model familiar així, diferent, ens dona a entendre que cal apostar per això", ha afegit Pascual.
Després d'aquests bons resultats, l'organització ja està treballant per a la propera edició tot i que encara no han volgut avançar res. "Tenim clar que s'ha de mantenir l'escenari del Teatre Jardí, els concerts de pagament i l'Acustiqueta perquè ara s'ha vist que la nostra idea de fa 12 anys era una gran idea", ha conclòs Pascual.
Brams acompanya l’estrena de la Banda Municipal de Figueres
Figueres ha estrenat nova orquestra de la mà del Festival Acústica. La Banda Municipal de Figueres, el nom finalment escollit per la formació, ha pujat a sobre d'un dels escenaris del festival per acompanyar els Brams amb un repertori complet que ha comptat amb algunes de les cançons més conegudes del grup històric com 'Nena de Nicaragua', 'Salvem els pronoms febles' o 'Pólvora'. El director artístic de la nova agrupació musical, Josep Maria Godoy, ha detallat que la banda pretén impulsar la creació d'un conservatori professional de música a la ciutat el proper any. Les dues formacions han fet vibrar i emocionar els milers d'assistents que s'han reunit a la Rambla de la capital empordanesa.
La Plaça de l’Ajuntament plena de gom a gom
Més enllà dels concerts que s’han celebrat a La Rambla, l’altre escenari que es va quedar petit va ser el de la Plaça de l’Ajuntament, on els concerts de Blaumut, Delafé y Las Flores Azules i els Catarres, la van omplir de gom a gom.
Podeu gaudir de totes les imatges del Festival Acústica de Figueres a la galeria de fotos del Directe!cat realitzada per Marc Puig








