Per Nadal, productes catalans
La Generalitat aposta per promoure la incorporació de productes de la terra en els lots nadalencs
La Secretaria de Comerç i Turisme ha posat en marxa la campanya 'Aquest Nadal, tasta Catalunya', una iniciativa que vol promoure el consum i la comercialització dels productes agroalimentaris catalans de qualitat durant les festes de Nadal.
Per facilitar aquestes accions promocionals la Secretaria posa a l'abast de les diferents institucions, associacions, gremis i empreses un apartat dins del web gastroteca.cat, on es facilita informació sobre els establiments que ofereixen lots de regal de Nadal elaborats amb productes agroalimentaris autòctons. El secretari de Comerç i Turisme, Emili Valero, ha explicat que aquest web ha rebut més de 66.300 visites durant aquest 2008.
Segons han explicat des de la Secretaria la campanya s'ha pensat després de detectar-se una demanda per part d'associacions de consumidors o cooperatives que volien regalar lots amb productes catalans i no sabien on dirigir-se. A més també havia empreses que es dediquen a fer lots i per tant només han posat en contacte demanda i oferta amb aquest portal. Emili Valero ha destacat que la campanya està pensada per lots i dirigida a empreses i institucions i que el seu cost ha estat mínim ja que només s'ha fet un apartat en el web sense tenir en compte si fan algun tipus de publicitat. En aquest sentit s'enviaran correus explicant la iniciativa a empreses productores i possibles compradores. Valero espera que 'l'esperit' tingui continuïtat més enllà del Nadal amb aquesta promoció de productes autòctons. De moment, 30 empreses ja s'han apuntat per oferir aquests lots de productes tot i que la Secretaria ha destacat que la inscripció és gratuïta i que esperen aconseguir més, sempre i quan utilitzin aliments catalans. A més també es vol promocionar els productes de qualitat i de proximitat, ja que és on més demanda detecten perquè el consumidor vol tenir informació sobre qui l'elabora i on s'ubica. També és vincula aquesta promoció a la sostenibilitat, ja que es busca més aliments més pròxims i frescos, així com s'ajuda a la producció autòctona.
Valero ha destacat que la campanya consisteix en un vincle dins d'aquest web, que funciona des de fa un any, i que és un portal de difusió dels productes de qualitat amb apartats destinats a productors, botigues, comerciants i distribuïdors, així com restaurants. També es pot trobar informació sobre fires vinculades món agroalimentari, rutes turístiques i receptes. A gastroteca.cat es poden trobar 425 productes. De la trentena d'empreses amb punts de venda de lots la majoria estan a Barcelona i l'Àrea Metropolitana mentre que a Girona hi ha unes sis, tres a Tarragona i una a la comarca del Bages. Totes aquestes empreses comercialitzen productes fets a Catalunya com embotits, vins, caves, arrossos, torrons, licors, o dolços entre altres.
A banda d'aquesta campanya específica, Gastroteca.cat ofereix informació de 2.554 punts on es poden comprar els productes que apareixen, ja siguin botigues, distribuïdors, cooperatives, fires, mercat o venta per Internet. També hi ha locals on es poden tastar aquests productes. Per a presentar aquest web la Secretaria ha fet promoció en unes 29 comarques, sobretot dirigides a aquest sector específic. En aquest 2008 la pàgina ha registrat 48.383 usuaris que suposen més de 66.300 visites, la majoria de la demarcació de Barcelona, seguida de Tarragona, Madrid, amb prop de 3.000 visites, Girona i Lleida.