directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 10 de novembre de 2024 19:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Magdalena Álvarez anuncia ara que AENA es planteja modificar el repartiment de la Terminal Sud de El Prat

Mentre el conseller Nadal deixa clar que s'oposa frontalment a privatitzar l'aeroport de Barcelona

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) s'està plantejant la possibilitat de modificar el repartiment de la Terminal Sud de l'aeroport de Barcelona-El Prat de cara als canvis en el sector, segons ha anunciat avui la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, en el transcurs de la seva visita a la Fira World Travel Market (WTM) de Londres.

'Nosaltres no adjudiquem, sinó que assignem temporalment determinats espais a determinades empreses', ha assenyalat la ministra. 'Ens estem plantejant modificar el repartiment de la Terminal Sud', ha confirmat, apuntant com a causa els canvis en 'les capacitats' en el sector aeri.
avio iberia el prat aeroport barcelona catalunya
Un avió d'Iberia al Prat

Comparteix
   

'Si hi ha canvis en les aliances, cal canviar els plantejaments', ha precisat, confirmant la possibilitat que les tres grans aliances d'aerolínies -OneWorld, Star Alliance i SkyTeam- tinguin espai en la nova terminal de l'aeroport de Barcelona-El Prat. L'adjudicació inicial va repartir a parts iguals la gestió de la terminal entre One Wordl (Iberia) i Star Alliance (Spanair).

Air Europa, l'aerolínia del grup Globalia pertanyent a l'aliança aèria SkyTeam, havia demanat a Foment i a AENA que es replantegi l'espai assignat a les aerolínies de la T-Sud, respecte del que estava inicialment previst a l'octubre del 2007 a causa d'un canvi de l'escenari del sector.

La companyia ha argumentat que el descens en el trànsit de les aerolínies per la crisi, la reorganització del sector amb operacions com la fusió Vueling-Clickair, la venda d'Aerolínies Argentines a l'Estat argentí per part de Marsans, els alts preus del carburant i la consolidació del Tren de Gran Velocitat feien necessari replantejar un nou repartiment des que AENA va negar a Air Europa espai en aquest terminal.

Contra la privatització d'AENA

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha abordat el tema de la titularitat i gestió dels aeroports durant la jornada d'Infraestructures. Al respecte, Nadal ha deixat molt clar que 'abans Aena es privatitzaria sense prèvia descentralització, que la Generalitat donés un aeroport a gestió privada'. Pel que fa a les inversions, Nadal ha afirmat que l'estat està gastant més que mai i que la Generalitat està invertint 9.241 MEUR. Tot i així, 'cal mantenir un alt nivell inversor i si cal, endeutar-se'. Per últim, Nadal ha admès que pressupostàriament l'estat espanyol està complint amb Catalunya, però que 'això no es pot barrejar amb l'acord de finançament'.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
La Dana ha demostrat la inutilitat de massa polítics

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.