Nissan decieix que fabricarà a Barcelona la nova furgoneta NV200
La capital catalana guanya la pugna amb Tànger
Nissan ha anunciat que fabricarà la nova furgoneta NV200 per al mercat europeu a la planta de Barcelona a partir de finals del 2009. La companyia ha fet aquest anunci durant el Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra (Suïssa). La NV200 és una furgoneta que es produirà a diverses plantes de Nissan del món. Sortirà al mercat al Japó la primavera del 2009 i arribarà a Europa el segon semestre d'enguany. Més tard començarà a comercialitzar-se a Xina i altres mercats. Nissan adaptarà una de les línees de producció de la planta de la Zona Franca para poder produir el nou vehicle NV200 que s'afegirà a la producció dels actuals models Pathfinder, Navara i Primastar.
Andy Palmer, Vicepresident de Planificació Global de Productes i de la Unitat de Negoci de Vehicles Comercials Lleugers de Nissan, ha assegurat que: 'en una època de condicions econòmiques difícils, ens complau que la fàbrica de Barcelona sigui capaç d'adaptar-se a l'evolució del mercat i poder poduir aquest important vehicle'.Palmer ha reconegut que 'aquest prime pas no només ha estat possible gràcies a la dedicació, passió i esforç en la gestió de la planta de Barcelona, sinó també gràcies al suport dels sindicats i de les autoritats espanyoles i catalanes'. Palmer ha insistit en què 'esperem que aquest esprit es mantingui per assegurar que la planta de Barcelona prengui les mesures necessàries per ser competitiva i obtenir nous productes que garanteixin la seva sostenibilitat'.
La Direcció de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya (NSIO) ha anunciat que, amb la finalitat de ser competitius i aconseguir nous productes, la planta de Barcelona necessita assolir una sèrie de condicions com mantenir la capacitat de producció, preservant la flexibilitat.
De Tànger a Barcelona
La inversió de Nissan a la planta per fer aquest nou vehicle és de 200 milions d'euros. El responsable de Nissan ha explicat que es tracte d'un vehicle de vida llarga, de llarga durada, perquè és un vehicle comercial, que tenen una vida més llarga que els turismes. També ha precisat que no es tracta d'un trasllat de producció de Tànger a Barcelñona, sinó d'una inversió a la Zona Franca, que competia amb factories de la Xina, Tailàndia o la Índia.