directe!cat celebra el seu quart aniversari amb un nou rècord d'audiència
Els mitjans del grup Catmèdia sumen més de 400.000 usuaris únics al mes de març · El digital creix un 115% respecte el 2010
directe!cat celebra aquest dissabte el seu quart aniversari a la xarxa amb més bona forma que mai. El digital ha tancat aquest mes de març amb un nou rècord d'audiència registrant 188.428 usuaris únics al mes de març segons OJD/Nielsen, el màxim que ha registrat fins ara. Aquesta xifra suposa un creixement del 115% respecte el mateix mes de l'any 2010 i certifica el notable creixement de lectors que ha experimentat el diari al llarg de la seva història, consolidant-se com el referent informatiu en l'àmbit del sobiranisme. En conjunt, els mitjans del grup Catmèdia han aconseguit sumar més de 400.000 usuaris únics al mes de març i més de quatre milions de pàgines vistes. D'aquesta manera, com ja ho va fer l'any passat, directe!cat torna a celebrar el seu aniversari amb un nou rècord històric de visites.
L'usuari únic o navegador únic és la mesura que s'utilitza habitualment per mesurar audiències a Internet i correspon amb cada persona que accedeix una o més vegades durant un període de temps (en aquest cas durant un mes) a un lloc web. També hi ha però altres variables com per exemple el nombre de visites, el nombre de vegades que algú accedeix al web, dada que aquest novembre s'enfila fins als 263.804; o les pàgines vistes, el nombre de pàgines diferents que els internautes han visualitzat al llarg del mes que han crescut substancialment aquest novembre amb 653.093 pàgines.Al mes de setembre l'audiència del conjunt dels mitjans del grup Catmèdia el situava com el tercer grup privat de la Internet catalana.
El digital de les consultes
Des de l'estiu de 2009 directe!cat s'ha abocat de forma exhaustiva al seguiment informatiu de les consultes sobre la independència des de la gestació de la primera consulta a Arenys de Munt. Des d'aleshores ençà, els lectors del diari han pogut seguir l'evolució d'aquest moviment i han pogut informar-se minut a minut gràcies a la incorporació pionera de les xarxes socials a la cobertura informativa de les jornades històriques del 13S, 13D, 28F, 25A, 20J i 10A, així com de la resta de consultes que s'han celebrat arreu del país en altres dates i de la històrica manifestació del 10J.
Del digital al paper
Després de l'intens cicle de les consultes sobre la independència, el diari va llançar la seva primera edició en paper amb motiu de la darrera Diada. directe!cat va donar el tret de sortida al curs polític fent el pas del 2.0 al món de les rotatives i la tinta, amb una edició especial en format paper amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya. El digital va sortir al carrer per primera vegada repartint 15.000 exemplars gratuïts als punts neuràlgics de la celebració de la Diada a Barcelona. Amb el titular La Diada del 'Sí', l'edició va ser un sincer homenatge als milers de voluntaris que han participat en les consultes sobre la independència. Els 15.000 exemplars es van esgotar en poques hores.
Sempre innovant
El diari ha reforçat la seva integració amb la xarxa social hegemònica, Facebook, amb l'estrena d'un nou aplicatiu que permet als lectors presents en aquesta xarxa social seguir de forma més accessible la informació i les darreres notícies publicades. Juntament amb la posada en marxa de la nova pàgina, el diari ha volgut fer un pas més enllà incorporant-hi un minisite on l'usuari podrà trobar els darrers continguts, amb un disseny àgil i visual. Així, directe!cat s'ha convertit en el primer mitjà català en implementar aquest innovador aplicatiu.
directe!cat ja va ser un dels primers mitjans en ser present a Facebook, fa més de dos anys. Llavors, en un context en què aquesta xarxa social encara no havia donat gaire relleu a les pàgines, la redacció va considerar adient de ser-hi present mitjançant un perfil personal, que té més de 2.900 amics, així com un grup, amb 2.200 amics.
Ara, arran del tancament per part de Facebook de diversos perfils personals d'entitats catalanistes -des del de l'Aplec per la Independència d'Arenys de Munt al de la Plataforma per la Llengua, Escola Valenciana o Joan Laporta-, ha decidit d'obrir aquesta nova pàgina.
directe!cat també és present amb molta força a la xarxa social Twitter, on hi disposa d'un perfil que segueixen més de 2.700 usuaris. Al seu torn, directe!cat també segueix atentament les piulades de la majoria de seguidors seus, amb la qual cosa pot copsar, minut a minut, què està debatent la comunitat d'internautes que li és més propera.
La periodista especialitzada en mitjans Sílvia Cobo va analitzar la presència dels mitjans catalans a Twitter i assegurà que directe!cat, El 9 Nou i BTV eren els mitjans que portaven una millor progressió i treball en la xarxa social dels 140 caràcters.
Des de ja fa un any, també incorpora a la seva pàgina principal la llista Tweet!directe, l'esfera piuladora dels seguidors del diari que aglutina els tweets dels catalans que enraonen i discuteixen sobre política.
Notícies relacionades
- directe!cat aconsegueix un nou rècord de visites al novembre 21.12.2010.
- Catmèdia, el tercer grup privat amb més força a la Xarxa catalana 29.10.2010.
- directe!cat, pioner en la incorporació d'un 'minisite' a la nova pàgina de Facebook 28.10.2010.
- directe!cat edita 15.000 exemplars en paper amb motiu de la Diada 10.09.2010.
- directe!cat es consolida com a líder en temps de lectura i ja supera els 100.000 lectors 03.08.2010.
- directe!cat se situa com a líder absolut entre els digitals catalans en temps de lectura 16.06.2010.
- directe!cat va ser el digital que més interès va despertar el 25A 27.04.2010.
- directe!cat celebra el seu tercer aniversari amb un registre històric de 90.000 lectors únics 16.04.2010.