Air Berlin es queixa a la Generalitat i aquesta li respon que si vol ajuts primer ha de tenir el web disponible en català
Els alemanys demanen el mateix tracte que Ryanair · Aquesta companyia va iniciar una campanya contra el català a través d'un article del seu director
El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha donat resposta a les declaracions que el director d'Air Berlin, Álvaro Middlemann, ha fet aquest migdia a l'ACN, en les quals denunciava que la companyia no rebia cap tracte de favor per part de l'administració catalana, i on demanava les mateixes condicions que Ryanair. Nadal ha dit que si Air Berlin vol rebre ajuts de les institucions catalanes, només ho aconseguirà en el cas que operi des de Reus o Girona, i sempre i quan utilitzi el català a la seva pàgina web i en les seves comunicacions amb els passatgers.
Nadal ha explicat que en el seu moment Air Berlin ja va operar des de l'aeroport de Reus, i va deixar de fer-ho per centrar les seves operacions a Barcelona. El secretari de mobilitat ha recalcat que l'aposta de la Generalitat és que els vols de baix cost es centralitzin a Reus a Barcelona, ja que aquest tipus de línies aèries 'no convenen' a Barcelona.Igualment, Nadal ha insistit que caldria que, a més, Air Berlin fes algun gest en el que té a veure amb la utilització de la llengua catalana. La companyia aèria alemanya s'ha negat a utilitzar el català ja que considera que el castellà és la llengua oficial de l'Estat que tothom coneix, i que per tant, no cal destinar recursos a oferir els serveis en un altre idioma.
Air Berlín ha estat reconeguda per algunes institucions espanyolistes, com la Fundación para la Defensa de la Nación Española (DENAES), per no utilitzar la llengua catalana en les rutes aèries en els vols de les rutes amb Barcelona o Balears malgrat les queixes d'alguns passatgers i col·lectius de consumidors.