Noves rutes de Vueling des de Barcelona
L'aerolínia farà una inversió de 325 MEUR per obrir 23 noves destinacions a partir de l'estiu
L'aerolínia líder a l'Aeroport de Barcelona, Vueling, vol apostar aquest 2012 per consolidar el Prat com a un 'veritable hub' per a la connexió de vols intercontinentals. El seu president, Josep Piqué, ha anunciat la intenció de la companyia de créixer a partir de l'estiu en 23 noves rutes des del Prat amb una inversió prevista de 325 milions d'euros. L'operació li suposarà ampliar fins a 70 la seva actual oferta en rutes directes des de Barcelona, i fins a 900, les possibilitats de connexió des del Prat amb altres vols intercontinentals. Vueling preveu assolir al final d'any els 2 milions de passatgers en connexió. L'operació suposarà a més, la creació de 165 nous llocs de treball directes.
La companyia preveu comprar aquest any 5 nous avions -4 models Airbus 320 i 1 Airbus 319- que ampliarà la flota de l'aerolínia al Prat en 28 aeronaus. L'operació preveu una inversió de 325 milions d'euros, la més elevada que Vueling duu a terme des de la seva fusió el 2009, i suposarà la creació de 165 nous de treballs directe per a la companyia, dels quals 150 seran de tripulació dels avions.Amb els nou aparells, l'aerolínia oferirà a partir del març i fins a l'estiu 23 noves rutes des del Prat, això és un 17,5% més d'oferta. A més, d'aquestes hi ha deu rutes que són noves a l'Aeroport de Barcelona, és a dir que cap aerolínia les oferia fins ara. Aquestes són: San Sebastià, Almeria i Lanzarote, Nunemberg (Alemanya), Split (Croàcia), Lourdes (França), Fiordos (Noruega), Southampton i Edimburg (Regne Unit) i Malmo (Suècia).
A banda de la creació de noves rutes, Vuleing amplia freqüències d'altres ja consolidades com les rutes Barcelona-Milà, Barcelona-Moscou, Barcelona-Pisa, o Barcelona-Tenerife i Las Palmas, entre d'altres. Amb tot, l'aerolínia passarà a oferir aquest 2012 des de la seva seu principal a Barcelona 70 rutes directes i fins a 900 connexions amb altres vols intercontinentals.
Segons Piqué, aquesta inversió i creixement demostra 'l’ambiciosa' aposta de la companyia 'pel Prat, Barcelona i Catalunya' i convertir l'aeroport en un 'veritable hub', amb un potencial de creixement que atraurà altres companyies internacionals. En aquest sentit, ha destacat que Barcelona es actualment el quart aeroport d'Europa amb més connexions de curt i mig radi, només per darrera de Lufthansa a l'aeroport de Frankfurt, Air France a Charles de Gaulle i, 'per molt poc', Iberia a Barajas.