La Caixa vol fer caixa!
Guerra oberta a ABERTIS entre l’entitat catalana i el fons d’inversió CVC per la manera de seguir repartint dividends milionaris
ABERTIS ha aplaçat per segona vegada el seu consell d’administració per la falta d’acord amb el segon màxim accionista de la companyia, el fons d’inversió amb seu a Londres, CVC que no està d’acord amb la incorporació del negoci de les autopistes sud-americanes de OHL, l’empresa de l’ex ministre franquista Villar Mir. A més, CVC ha expressat en les darreres setmanes el seu malestar i preocupació per la campanya #novullpagar que provoca un rebuig al model de peatges. La Caixa busca un nou soci que li permeti tombar la balança al seu costat, necessita urgentment tancar la sortida de l’empresa de Florentino Pérez (ACS) per tal que aquesta redueixi el seu endeutament milionari amb l’entitat catalana.
El #novullpagar provoca tensions entre els grans accionistes d’ABERTIS
El #novullpagar ha provocat que quedin al descobert els grans abusos de l’empresa en la concessió dels peatges, uns grans beneficis repartits durant molts anys malgrat que l’empresa està fortament endeutada, més de 14.000 milions d’euros prestats per les grans entitats financeres, entre elles la mateixa màxima accionista de l’empresa, La Caixa.
El #novullpagar ha impedit de moment la solució que ja tenien pactada per salvar les radials de Madrid, el Ministeri de Foment i ABERTIS en base allargar les concessions a Catalunya, això ha estat un cop al compte d’explotació d’una empresa que necessita reduir endeutaments i seguir pagant dividends milionaris als seus accionistes.
El #novullpagar ha provocat importants desavinences entre els dos grans accionistes, l’obligada sortida de Florentino Perez (ACS) forçada per La Caixa per tal de recuperar alguna part dels crèdits problemàtics i la seva substitució per OHL de l’ex ministre franquista Villar Mir, ha encès les alarmes del fons d’inversió CVC, que creu que el negoci de les concessions sud-americanes estan sobrevalorats i posen en perill els dividends milionaris que estan acostumats a cobrar cada any. CVC no veu que la proposta d’incorporació d’OHL sigui beneficiosa per l’empresa i considera d’alt risc l’operació, risc que el directe!cat va publicar en base a la complicada situació en que es troben aquestes inversions a Sud-americà.
CVC no vol que ABERTIS utilitzi el seu fons de maniobra de liquiditat per acabar de comprar unes concessions que dubte aportin suficients beneficis com els que tenen amb les autopistes catalanes, l’operació comporta buidar el fons de maniobra de més de 1.750 milions d’euros en una aventura de difícil justificació.
ABERTIS podrà seguir pagant els seus dividends milionaris amb un deute de més de 14.000 milions d’euros?
Aquesta és la clau de la crisi entre La Caixa i el fons CVC, i el problema s’agreuja en el moment que bona part de l’endeutament el té el màxim accionista, La Caixa, en uns moments greus per les entitats financeres, on la Unió Europea té sota la seva lupa les entitats de l’Estat Espanyol i tant La Caixa com el BBVA i el Banc de Santander tenen gran apalancament d’endeutament amb les principals empreses del IBEX-35, amb moltes d’aquestes empreses en situació de fallida i amb difícil capacitat de tornar els seus crèdits. Estem parlant i tal com va publicar el directe!cat d’un endeutament bancari de més de 200.000 milions d’euros en tant sols 15 empreses del IBEX.
Notícies relacionades
- ABERTIS cobra per tot, fins i tot per suposats cotxes que no passen pel peatge 19.06.2012.
- #Novullpagar davant "La Caixa" "l’estel que il·lumina els peatges" 17.06.2012.
- El Govern amenaça el #novullpagar seguint les indicacions de La Caixa/ABERTIS 16.06.2012.
- 15 grans empreses de l’IBEX-35 generen una bombolla creditícia de 200.000 milions d’euros 29.05.2012.