Espanya liquida la llei de la dependència però regala 200 milions a les concessionàries d’autopistes
Mentre retalla més de 30 milions de la dependència a Catalunya i tanca la porta al desdoblament de la N-II, regala 200 milions, entre altres, a ABERTIS/La Caixa.
Amb aquestes decisions, és demostra que la presidenta dels populars catalans, Sánchez Camacho ens menteix un dia i un altre, malgrat omplir-se la boca de paraules i de compromisos, a l’hora de la veritat les decisions les pren Madrid sense ni tant sols consultar als populars catalans. Si no en teníem prou amb les retallades a la partida d’inversions -incomplint els compromisos de l’addicional tercera de l’estatut,- i amb l’eliminació dels projectes de desdoblament de part de la N-II, i si no en teníem prou en aguantar els estirabots dels dirigents populars, ara podem contemplar com l’Estat, malgrat la crisi, cedeix 200 milions d’euros a les empreses privades que gestionant les fallides autopistes de l’àrea de Madrid, entre elles ABERTIS/La Caixa.
La retallada a la llei de la dependència posa en risc la cohesió socialSegons afirmacions del Conseller Cleries la retallada de més de 30 milions d’euros de la llei de la dependència posen en perill la cohesió social, i representen un greu cop a l’estat del benestar, mentre Espanya posa en risc la cohesió social a Catalunya, Espanya regala, i ja és la tercera vegada, una milionada d’euros a les empreses concessionàries de les autopistes principalment a l’entorn de Madrid, per intentar evitar una fallida cantada. I tot perquè els madrilenys, espavilats ells, van fer tot el contrari que els catalans; primer van fer les autovies gratuïtes i desprès van fer les autopistes de peatge, i lògicament no hi passa ningú, i això té premi en els pressupostos per l’any 2013, 200 milions d’euros.
ABERTIS/La Caixa màxima beneficiada d’aquests 200 milions
Abertis participa en la majoria d’aquestes autopistes i la situació és de total inviabilitat econòmica, el que fa que l’empresa concessionària estigui en mans del mateix govern espanyol davant la necessitat de poder recuperar els diners perduts. Mentre a Catalunya ABERTIS no atura l’espoli dels catalans mitjançant els peatges i impedeixen que és desdoblin les autovies que farien perdre clients de pagament a les autopistes.