C’s darrere la campanya d'impacte “fem pinya”
L'Associació Moviment per Catalunya i Espanya, vinculada a C’s, ha contractat deu tanques publicitàries amb el lema "de veritat que vols això'"
En un comunicat de premsa, l'entitat promotora de la campanya alarmista va insistir que volen "fer una crida al seny català, a la responsabilitat i al rigor” a l'hora de debatre sobre una hipotètica secessió de Catalunya i apel·len “a la consciència dels ciutadans”. Malgrat que l’entitat assegura no tenir cap vinculació política, el seu vicepresident, Joan López, va ser regidor de Mataró i diputat del PPC, i el 2010 va demanar el vot per C’s. Tant el PPC com C’s basen l'estratègia de campanya amb la por i aquesta campanya continua amb la manera de fer de les dues formacions en mostrar una escena provocativa i irreal amb l’excusa d’alertar a la població del que podria passar, segons ells, quan Catalunya sigui independent i fora d’Europa. "Som responsables davant tot el que està succeint?", la secessió val la pena? demanen.
El seny arrauxatAmb la campanya Fem Pinya, i amb el lema “Pensa-t’ho! ¡Piénsalo!”, l’associació vol fer reflexionar “serenament" sobre el procés independentista obert a Catalunya. "Cal fer preguntes, la voluntat és fer preguntes sobre el procés català" diuen. Per a facilitar la “reflexió” han situat deu tanques situades en punts estratègics de l’àrea metropolitan de Barcelona, a Mollet, Terrassa, Sant Boi, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i a l’entrada a Barcelona per la C-58, entre d’altres punts.
El president de l'Associació Moviment per Catalunya i Espanya és l'empresari Mariano Ganduxer, president del Grup Bonanova, el catedràtic de la UAB, Joaquin Molins López Rodó - un dels opositors a demanar el català als professors universitaris-, Joan López Alegre, exregidor i exdiputat del PPC, i Josep Maria Galilea, tresorer.