El seny s'imposa a la CCMA: el departament comercial es queda a TV3
El CCMA decideix no externalitzar la publicitat de la ràdio i la televisió pública.
El Consell d’Administració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha decidit aquest dilluns aturar l’externalització del departament comercial de la ràdio i televisió pública- que tot apuntava aniria a parar a mans del grup Godó-. Cal recordar que l’externalització del departament comercial de TVC va ser aprovada al Parlament després que CiU, PSC i PP rebutgessin una moció d’ERC contrària a la privatització del departament comercial. Els treballadors de l’ens públic s’havien mostrat completament refractaris a la mesura perquè no entenien com un grup privat podia passar a controlar bona part del finançament de TV3.Segons informació a la que ha tingut accés el directe.cat, la pressió dels treballadors, d’ERC i d’alguns sectors de CiU, haurien estat determinants alhora d’aturar l’externalització, considerada un error estratègic perquè suposava un afebliment dels mitjans públics en ple debat sobiranista.
La gestió i la contractació de la publicitat de TV3 i Catalunya Ràdio, un dels eixos estratègics de l’ensEn el seu dia ERC va intentar aturar l’externalització de la publicitat de la televisió i la ràdio pública que defensava el govern amb una iniciativa parlamentària que va ser rebutjada amb arguments insostenibles, i amb els vots de CiU, PP i PSC. Aquesta decisió estratègica del govern no va ser compartida ni ben vista per molts sectors de CiU que no entenien com s’afavoreix al Grup Godó quan La Vanguardia i 8tv tenen una actitud hostil vers el procés sobiranista i vers el mateix president de la Generalitat.
"Les raons que van conduir a la necessitat de trobar noves fórmules en la gestió comercial han canviat", argumenta la CCMA
Abans de la crisi i de la davallada publicitària, la publicitat representava més de 100 milions d'euros d'ingressos per als mitjans públics de la Generalitat cada any. L’externalització podia suposar que la TVC perdés el control dels ingressos i la relació amb el mercat publicitari.
La CCMA argumenta que aquest és un procés que es va iniciar el juny del 2013 després de registrar una reducció del 60% en els ingressos en els darrers vuit anys, però que ara "les raons que van conduir a la necessitat de trobar noves fórmules en la gestió comercial han canviat". Fonts de la CCMA han desvinculat la decisió de les protestes dels treballadors en contra de la mesura.L'ens espera que el nou model de venda multicanal permeti millorar els ingressos de publicitat de la Corporació, una via de finançament "essencial per garantir la viabilitat i la qualitat del servei públic que ofereixen els mitjans de comunicació de la CCMA, especialment en una conjuntura de dèficit com l'actual", exposa l'ens en el comunicat difós aquest dilluns.