El màrqueting fosc de Freixenet
La defensa de la unitat d’Espanya i el victimisme dels suposats boicots de Bonet són una arma de màrqueting per fer front a la competència
En pocs dies el president de Freixenet, Lluís Bonet, ha aconseguit a través del seu discurs a favor de la unitat d’Espanya vinculat a la marca del seu cava, una portada a L’ABC , i nombrosos articles a la premsa de Madrid lloant la seva valentia malgrat el temor i la preocupació que admet pel possible doble boicot als seus productes. Visca Freixenet! diu la Gaceta en un article que recorda que el cava ha patit tres boicots per part d’aquells que el confonen amb un “emblema de Catalunya” i reivindica que el producte és genuïnament espanyol i català i assegura que “els espanyols que creuen amb la llibertat” brinden amb Freixenet. Però darrere la “valentia” hi ha una estratègia de màrqueting que compta amb el suport d eal dreta espanyola.
La competència dels escumosos esperona el nacionalisme espanyol de FreixenetFreixenet ha jugat la carta de la “valentia”, d’apostar per un missatge clar a favor de la unitat d’Espanya que té premi en un mercat espanyol cada vegada amb més competència per la irrupció de caves i escumosos del País Valencià, Extremadura i de Castella-La Manxa, que es declara obertament no catalans i que tenen un bon lloc en el mercat espanyol i internacional sent un clar competidor de Freixenet perquè han aconseguit fer-se lloc en el sector de la restauració i a les grans cadenes de distribució com Makro, i supermercats com El Corte Inglés a tot l’estat espanyol.
La gent que aprecia el bon cava no compra Freixenet
A Catalunya, els consumidors són cada cop més selectius i tenen a l’abast cava de millor qualitat i a millor preu que el que ofereix la marca centenària. Per això la polèmica sobre un suposat boicot pot afavorir les vendes dels seus productes al mercat espanyol i també en alguns segments de mercat català amb consumidors menys exigents.
Freixent, el cava adient per fer “Spanish sangria”
En un article al diari ARA de fa 2 anys, Xavier Roig ja advertia que el drama del sector del cava català era que el producte de català en té poc i de qualitat menys i assegurava que la marca està desprestigiada a nivell mundial i que això perjudica als petits productors que venen al món producte ben elaborat i han de lluitar per defensar-se davant una marca que, segons Roig, “s’ha fet un nom internacional: el de vi gasificat barat, molt adient per elaborar " Spanish sangria””.
Notícies relacionades
- Freixenet ens convida a no consumir el seu cava 26.11.2014.
- El Grup Godó surt en defensa de Freixenet 28.11.2014.