2019-2021: Fi de la concessió de l’AP7. Abertis prepara una nova presa de pèl
Abertis es rebaixa ara a oferir inversions en polítiques socials, avançant-se al perill de perdre la concessió
Una de les autopistes de peatges de Catalunya per excel·lència, l’AP7, acaba la concessió en el tram que va des de l’Hospitalet de l’Infant fins Alacant el 2019. Això ha fet saltar les alarmes a l’empresa que gestiona les concessions, la catalana de Salvador Alemany Abertis que ja rumia fórmules per entabanar els governs.
El 20D vist des d’Abertis
La multinacional catalana, actualment senyora de les autopistes estatals, acaba el contracte per gestionar el tram de l’AP7 que va de l’Hospitalet de l’Infant fins Alacant, i també el de l’AP4 que va de Sevilla a Cadis. El 2021 també vencerà la resta de la concessió de l’AP7 (de Tarragona a la frontera amb França). És per això que la jornada electoral de demà serà seguida amb molta atenció des de les oficines d’aquesta empresa, que posarà espelmes per tal que el govern que surti escollit per gestionar aquest període, sigui sensible a la seva empresa i els allargui la concessió.
Abertis s’inventa una fórmula per promocionar polítiques socials, que pagaríem nosaltres igualment
Abertis prepara una oferta als governs per evitar perdre aquestes vitals concessions, que ve a ser una nova presa de pèl a la ciutadania. Segons el president d’Abertis, Salvador Alemany, seria una bona opció que la multinacional invertís en política social, com ara pagar la llei de la Dependència, o les pensions, i també promoure habitatge social. L’actitud d’Alemany és un tant desesperada després que la pròpia ministra del PP, Ana Pastor, digués en més d’una ocasió que no pensa renovar les concessions.
Una contrapartida enganyosa
Abertis proposa, al cap i a la fi, pagar una sèrie de polítiques socials amb els diners que la gent es deixa a les autopistes catalanes –principalment. A més, segueixen proposant estendre la xarxa de peatges a tot l’Estat per “acabar amb el greuge comparatiu català”. Així, sense complexos, l’empresa el cobreix de cinisme per acabar defensant en el fons que allò que ens financem les polítiques socials a través d’ells, fent la feina als governs, i cobrant comissions per les ajudes donades. O sigui, externalitzar o privatitzar les polítiques socials. Una proposta d’un baix to alarmant.
Catalunya necessita urgentment un Estat per combatre aquesta política i desempallegar-se d’Abertis i els peatges
Ens cal urgentment un Estat amb polítics valents que no sucumbeixin a aquesta jugada tramposa de la multinacional, que té per objectiu, ras i curt, mantenir aquest petit imperi com sigui. Els catalans tenim una gran oportunitat en el període que va de 2019 a 2021, amb el fi de la concessió de l’AP7, una autopista que suposa la meitat dels beneficis d’aquesta companyia, i que ja hem pagat diverses vegades. Reflexionem-hi.