directe!cat, pioner en la incorporació d'un 'minisite' a la nova pàgina de Facebook
És el primer mitjà de comunicació al país en incorporar una innovació d'aquestes característiques · Aposta per les xarxes socials com a punt informatiu central per a l'usuari
directe!cat reforça la seva integració amb la xarxa social hegemònica, Facebook, amb l'estrena d'un nou aplicatiu que permetrà als lectors presents en aquesta xarxa social seguir de forma més accessible la informació i les darreres notícies publicades. Juntament amb la posada en marxa de la nova pàgina, el diari ha volgut fer un pas més enllà incorporant-hi un minisite on l'usuari podrà trobar els darrers continguts, amb un disseny àgil i visual. Així, directe!cat es converteix en el primer mitjà català en implementar aquest innovador aplicatiu, essent també pioner al conjunt de l'Estat espanyol. Els amics i amigues de directe!cat ja han estat convidats a fer la migració des del perfil o el grup cap a la nova pàgina, que serà l'eina informativa prioritària del diari a Facebook a partir d'ara.
L'aplicatiu, programat pel departament de nous formats de Tirabol produccions, reprodueix els continguts més importants del diari a Facebook. D'aquesta manera, tots els titulars apareixen indexats com en el web. Segons Jordi Tarrida, responsable de l'equip de programació de la versió 2.0 del diari, 'totes les tendències de consum indiquen que la migració dels usuaris anirà del web cap a les xarxes socials. És a dir, que la gent consultarà més Facebook o Twitter que no pas el web tradicional. És una dada que forma part de la realitat present. El web servirà de complement i suport a la xarxa social però el tronc central de navegació i relació dels usuaris serà Facebook, Twitter i les noves xarxes socials massives que s'aniran implantant amb el temps'.L'aplicatiu dissenyat s'anirà implantant progressivament en tots els diaris del grup Catmèdia per assolir una interactivitat total entre els continguts i els usuaris. En els propers mesos és prevista la creació de nous aplicatius i widgets per oferir serveis complementaris als lectors del directe!cat i de la dotzena de digitals del grup.
De perfil a pàgina
directe!cat ja va ser un dels primers mitjans en ser present a Facebook, ara farà dos anys. Llavors, en un context en què aquesta xarxa social encara no havia donat gaire relleu a les pàgines, la redacció va considerar adient de ser-hi present mitjançant un perfil personal, que té més de 2.900 amics, així com un grup, amb 2.200 amics.
Ara, arran del tancament per part de Facebook de diversos perfils personals d'entitats catalanistes -des del de l'Aplec per la Independència d'Arenys de Munt al de la Plataforma per la Llengua, Escola Valenciana o Joan Laporta-, ha decidit d'obrir aquesta nova pàgina.
Presència a Twitter
directe!cat també és present amb molta força a la xarxa social Twitter, on hi disposa d'un perfil que segueixen més de 1.400 usuaris. Al seu torn, directe!cat també segueix atentament les piulades de la majoria de seguidors seus, amb la qual cosa pot copsar, minut a minut, què està debatent la comunitat d'internautes que li és més propera.
La periodista especialitzada en mitjans Sílvia Cobo va analitzar a principi de juny la presència dels mitjans catalans a Twitter i assegurà que directe!cat, El 9 Nou i BTV eren els mitjans que portaven una millor progressió i treball en la xarxa social dels 140 caràcters.
Des de mitjan de febrer, també incorpora a la seva pàgina principal la llista Tweet!directe, l'esfera piuladora dels seguidors del diari que aglutina els tweets dels catalans que enraonen i discuteixen sobre política.
Notícies relacionades
- Ràtzia de Facebook contra perfils catalanistes 02.10.2010.