Catalunya es promociona als Estats Units a través del Barça
Coincidint amb l'stage del FC Barcelona als Estats Units
Coincidint amb l'stage del FC Barcelona als Estats Units, Turisme de Catalunya ha aprofitat per promoure la marca 'Catalunya' a nivell internacional a través del futbol. A Nova York i Chicago, les dues ciutats que formen part de la gira nord-americana del Barça, s'han presentat els atractius turístics de Catalunya. Miquel Alabern, Cap de Promoció de Turisme de Catalunya considera que el mercat dels EUA té 'un gran potencial de creixement' tot i que ara 'nomes representa el 2 o 3%' del turisme que arriba al nostre país. La cultura i la gastronomia són els principals atractius de Catalunya pels nord-americans però també es vol potenciar el turisme de negocis.
Tot i que els EUA representen només entre el 2% i el 3% del turisme que arriba a Catalunya, és un mercat amb 'un gran potencial de creixement'. Segons explica Miquel Alabern, Cap de Promoció de Turisme de Catalunya, dels 11 milions de nord-americans que visiten Europa, un 8% va a Espanya i Catalunya 'repesca la meitat'. Turisme de Catalunya vol centrar esforços en el mercat nord-americà ja que és 'un mercat gran i amb poder adquisitiu alt'.'La força del Barça ens ajuda molt a promoure Catalunya entre touroperadors i agències de viatge, i és un tàndem en el qual ens sentim molt còmodes', destaca Alabern. En la última presentació, que s'ha celebrat aquest dilluns a la ciutat de Nova York, hi han participat 40 operadors turístics de la ciutat nord-americana, a més de premsa i de representants d'agències de viatges.
A més de Nova York i Chicago, la marca 'Catalunya' també s'ha promocionat a les ciutats d'Edimburgh i Florència on el Barça ha estat també de gira aquest estiu. A més de presentar Catalunya com a destinació turística en les diferents ciutats que ha visitat l'equip blaugrana, des de l'inici de la pretemporada, tant els jugadors com els tècnics del primer equip del Barça han lluït durant la gira d'estiu el logotip de Turisme de Catalunya en el vestuari de carrer.
Una de les accions de promoció més destacades, ha estat la creació d'un vídeo promocional on els que donen la benvinguda a Catalunya són els jugadors del primer equip del Barça, com Xavi, Iniesta, Henry, Márquez i Martin Cáceres. Aquest vídeo s'ha projectat a les presentacions de promoció turística que s'han dut a terme a les ciutats de la gira i en els videomarcadors dels diferents estadis on el FC Barcelona ha disputat els seus partits.
El Barça i Turisme de Catalunya mantenen una estreta col·laboració des de fa algunes temporades per tal de poder fer servir conjuntament els seus atractius a l'hora de promocionar el turisme a Catalunya. Aquesta unió ha permès que s'hagin realitzat presentacions en importants mercats emissors com ara els Estats Units, Mèxic, Japó, Corea, la Xina i a Europa al Regne Unit, França, Itàlia o Dinamarca.
D'altra banda, els jugadors del RCD Espanyol també estan col·laborant en la promoció de la marca 'Catalunya' en la seva gira de pretemporada al lluir el logotip de la marca 'Catalunya' a les seves samarretes. En els 9 partits amistosos que l'equip disputa al Regne Unit, Portugal, Holanda i Catalunya, el RCD Espanyol col·labora a donar a conèixer, la marca 'Catalunya' tal i com va acordar el club blanc i blau amb Turisme de Catalunya el passat mes juliol.