Les telecomunicacions, els serveis i els subministraments centren la majoria de reclamacions dels consumidors
L’empresa amb més queixes és Endesa, seguida per Orange, Telefónica, Vodafone, Gas Natural, Ryanair, Vueling, Iberdrola, Masmovil i Yoigo
ACN Barcelona.-Les telecomunicacions i Internet (28,2%) continua sent el sector amb més reclamacions dels consumidors catalans, seguit d’altres serveis generals de consum (20,3%) i de l’electricitat, gas i aigua (17,4%). Així es desprèn de les dades de l’Agència Catalana del Consum del 2017, que també revelen que Endesa encapçala el llistat d’empreses amb més reclamacions a Catalunya, seguida per Orange, Telefónica, Vodafone, Gas Natural, Ryanair, Vueling, Iberdrola, Masmovil i Yoigo. Per la seva banda les denúncies van créixer un 4,34% en relació al 2016, fins a les 2.743. Del total de denúncies, el 34,6% corresponen als serveis de transport. L’any passat 317 expedients tramitats per l’agència van acabar amb denúncia, que van suposar un import de 5,2 milions d’euros, un 22% menys que l’any passat.
Per altra banda, l’any passat l’ACC va retirar 19.699 articles del mercat, un 19’70% més que l'any anterior, i es van registrar alertes per 2912 productes. La majoria dels productes retirats van ser material elèctric, joguines i electrodomèstics.