directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 14:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 13 de setembre de 2018 19:40 h

‘El Periódico’ repassa els seus 40 anys d’història amb un recull de 120 portades i 100 fotografies al Palau Robert

L’exposició comissariada per l’ex editor gràfic del diari, Xavier Jubierre, es pot visitar del 14 de setembre al 14 d’octubre al Jardí

ACN Barcelona.-El Palau Robert inaugura aquest dijous l’exposició ’40 anys de periodisme’ amb què ‘El Periódico’ commemora les seves quatre dècades d’existència. Amb 20 panells ubicats al Jardí de l’equipament, la mostra recull 120 portades i 100 fotografies significatives d’aquests anys, en el que esdevé també un repàs de la història de Catalunya i del món des del 1978 i fins avui. La selecció no ha estat fàcil, com admet el comissari de l’exposició Xavier Jubierre, editor gràfic del rotatiu entre els anys 1990 i 2017. A ell mateix el procés li ha servit per “fer un repàs de memòria” de tantes notícies, algunes de molt importants, però que amb el pas del temps queden oblidades. “Suposo que això és el que li pot passar a qui s’apropi a l’exposició”, ha apuntat en declaracions a l’ACN.

El vicepresident del Govern, el president del Grup Zeta, Antonio Asensio, i el director d’’ElPeriódico’, Enric Hernández, assisteixen aquest vespre a la inauguració de l’exposició ’40 anys de periodisme’ al Palau Robert. Aquesta retrospectiva proposa un recorregut per quatre dècades en la història de Catalunya, començant per la Transició i fins a les multitudinàries manifestacions en defensa de les llibertats de Catalunya. Els vint plafons que presenten les portades i les imatges del diari expliquen els principals esdeveniments d’actualitat a Catalunya, l’Estat i la resta del món. “40 anys són 14.000 exemplars!” exclama Xavier Jubierre per donar a entendre la tasca ingent de selecció que ha hagut de realitzar fins a escollir-ne 120, més un centenar d’imatges dels fotoperiodistes de la casa. En aquesta missió, Jubierre ha procurat plasmar “la marca” del diari, és a dir, reflectir la vocació de fer “informació general” que, segons afirma, sempre ha tingut ‘El Periódico’. “Explicar els problemes i les coses que interessen a la gent, més enllà de la política i les qüestions internacionals o de política”. Amb aquesta selecció també es reflecteix l’estil gràfic i periodístic en les portades del rotatiu, amb un gran pes de la imatge i un estil directe i sovint informal en el llenguatge. “Adiós, Franco, Adiós,’ vam publicar el dia que els espanyols vam votar la Constitució”, recorda Juberre per il·lustrar aquesta manera de fer. O la fotografia a tota portada de la princesa Lady Di en el dia de la seva mort, afegeix. “Aleshores cap diari feia monogràfics en les seves portades; ara és bastant més habitual”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.