Puig evita confirmar si suprimirà els 80 km/h
Artur Mas va prometre durant la campanya que una de les primeres accions del seu Govern seria eliminar-los · El titular d'Interior diu ara que acabarà amb la 'rigidesa excessiva' de la norma
El conseller d'Interior, Felip Puig, evita confirmar si suprimirà la polèmica mesura de limitació de la velocitat a 80 km/h a la rodalia de Barcelona, una de les promeses estrella d'Artur Mas durant la campanya electoral. Puig -que assegura que la mesura no compleix l'equilibri entre 'mobilitat, seguretat i sostenibilitat' que perseguirà des de la seva conselleria- només diu que acabarà amb la 'rigidesa excessiva' de la norma. D'altra banda, també assegura que, d'entrada, no tocarà 'cap de les càmeres' de vigilància que el seu antecessor en el càrrec, Joan Saura, va instal·lar a les sales d'escorcolls de totes les comissaries. La seva intenció és revisar-les i, sobretot, evitar que d'aquestes se'n faci de nou 'un ús' que augmenti la desconfiança de la ciutadania cap a la seva policia.
La roda de premsa del conseller Felip Puig ha permès els periodistes preguntar al nou responsable d'Interior sobre bona part dels temes que el seu antecessor Joan Saura havia deixat oberts, o sobre alguns que CiU des de l'oposició havia promès abordar tan bon punt formés govern.Artur Mas, durant la campanya electoral, va prometre en diverses ocasions que una de les primeres accions del seu executiu seria eliminar la mesura dels 80 km/h. Fins i tot va arribar a fer broma en algun míting assegurant que un conegut del Maresme havia perdut una relació amorosa perquè la restricció li havia fet avorrir la seva parella, que vivia al Baix Llobregat i els trajectes nocturns per sota dels 80 km/h havien esgotat la seva paciència.
Recordar-li al nou conseller la insistència de Mas sobre aquest punt ha estat potser la primera prova de foc per a Puig, que tenia assegut al costat Josep Pérez Moya, director del Servei Català de Trànsit i un gran defensor de la mesura. El titular d'Interior ha evitat confirmar si efectivament serà suprimida, però ha remarcat que la seva obligació és perseguir un punt d'equilibri entre mobilitat, seguretat i impacte ambiental. En aquest sentit, Puig ha criticat els 80 km/h perquè afecten negativament la mobilitat. 'Si anéssim a 40 km/h també hi haurien menys accidents, i si no agaféssim el cotxe no n'hi hauria cap', ha reflexionat.
Càmeres i codi ètic
Sobre les polèmiques càmeres de vigilància que Saura va instal·lar a les comissaries, Puig ha assegurat que 'no en tocarà cap' però ha criticat l''ús desafortunat que en alguns casos se n'ha fet en el passat i que han repercutit negativament en la imatge dels Mossos d'Esquadra.
El codi ètic dels Mossos i el Comitè Ètic creat per a la seva redacció formen part d'una carpeta que en aquests moments és 'sobre la taula'. 'Aviat' prendrà una decisió sobre aquest tema. Probablement aquesta suposi la dissolució del comitè i la supressió del codi ètic, una normativa creada per fomentar el bon ús de l'exercici policial que va crispar el cos i va ser aprovada amb una aclaparadora abstenció dels comandaments dels Mossos.
Una altra de les reclamacions sindicals més sorolloses els darrers mesos, les armilles antibales, serà abordada també 'pròximament' per Puig, que encara no ha pogut estudiar el cas en profunditat.
Notícies relacionades
- Montilla també troba 'discutible' que la limitació a 80 km/h disminueixi la contaminació 16.04.2010.
- Herrera es queda sol defensant l''èxit' dels 80 km/h 28.09.2010.
- El límit de 80 km/h es farà esperar 30.10.2007.
- Dins l'Àrea Metropolitana de Barcelona, tothom a 80 km/h 10.07.2007.
- Baltasar contradiu la postura d'ICV i aposta per apujar els 80 km/h 09.04.2010.