Marsans centraria al Prat els seus vols transoceànics d'obtenir el control d'Spanair
Ho ha declarat el president de Marsans i també de Spanair, que és en tràmits de comprar l'aerolínia al grup SAS
El president del Grup Marsans, Gonzalo Pascual, ha assegurat aquest dijous que si la seva companyia aconsegueix completar amb èxit la compra d'Spanair al grup escandinau SAS, centrarà a l'aeroport del Prat els seus vols transoceànics. Pascual també ha assenyalat que malgrat que la irrupció del TGV comportarà una reducció dels usuaris i del nombre de vols de totes les companyies que fan el pont aeri Barcelona-Madrid, Spanair aspira a quedar-se amb la meitat de l'oferta d'aquest trajecte.
El president del Grup Marsans ha assenyalat que, fins al moment, Spanair és una companyia de 'vols domèstics' a Europa o el Nord d'Àfrica, mentre altres línies del Grup–com Air Comet- fan vols 'de llarga distància' a punts com Argentina i Xile. 'No hi ha dubte' –ha assenyalat- que 'aquesta conjunció' en un grup que 'uneix les diferents companyies' faria de Barcelona la base de la 'llarga distància', que 'és una de les aspiracions' d'aquest aeroport.Segons González la unió de les diverses companyies 'té molt sentit' i 'permetria convertir-se en un operador global', i per tant 'a Barcelona hi hauria vols de llarga distància'. 'En aquests moments –ha explicat- tan les autoritats catalanes tenen temes molt concrets' sobre la taula 'amb vols de llarga distància'.
El president del Grup Marsans –i president d'Spanair- ha analitzat també l'impacte del TGV Madrid-Barcelona en el pont aeri. Segons ha apuntat 'no hi ha dubte' que el tren s'emportarà part dels viatgers que avui utilitzen l'avió però, malgrat tot, l'avió continuarà essent el principal transport d'unió entre Barcelona i Madrid.
En aquest marc, Spanair 'seguirà apostant' per 'mantenir unes freqüències i un nivell que com a mínim seran les actuals' perquè actualment aquesta companyia té una vintena de la setantena de vols diaris del pont aeri, i ' si en comptes de setanta n'hi ha quaranta, nosaltres aspirem que com a mínim 20 siguin nostres'.
Pasqual ha fet aquestes manifestacions en una roda de premsa conjunta amb el president de SAS que fa palès l'acord tàcit entre les dues companyies per completar amb èxit l'operació d'adquisició. Precisament ahir el grup SAS va anunciar que tenia intenció de vendre el 100% del capital d'Spanair després d'haver anat incrementant la seva participació des de 1986.
El grup Marsans, presidit pel propi president d'Spanair Gonzalo Pascual –que fa poc va vendre el 5% del les seves accions d'Spanair-, és de moment l'única companyia que ha posat sobre la taula una oferta en ferm. Malgrat tot, es mantenen obertes altres possibilitats com la irrupció de fons d'inversió que facin ofertes més altes o bé que finalment la venda passi per la borsa.
Pascual també ha volgut calmar els ànims pel que fa al futur dels treballadors de la companyia. Ho fa en un moment en què els dos principals sindicats de l'aerolínia han convocat aturades en vuit jornades dels mesos de juliol i agost. 'No hi ha cap pla per reduir o disminuir la plantilla –ha dit- sinó al contrari, crec que les sinèrgies que es poden produir portarien a una expansió'.