La V Catosfera impregna d'optimisme digital vora mig miler de persones
Sis casos d'èxit demostren que Barcelona i el seu entorn són un niu d'empreses referents en e-commerce
Internet ens pot ajudar a sortir de la crisi? Per la bona acollida de la V Catosfera sembla que sí, que pot ser una bona eina o que, si més no, la gent està interessada en conèixer-ne les possibilitats. Tant és així que unes 500 persones han seguit la cinquena edició de les jornades que s'han celebrat aquest cap de setmana al Teatre Auditori de Granollers i que, enguany, estaven enfocades a contagiar l'optimisme digital i debatre si Internet pot ser una via per a ajudar-nos a tirar endavant. L'èxit de la jornada inaugural de la mà de Jordi Urbea, director general de Bassat Ogilvy, i Josep Maria Ganyet, empresari, professor i expert en internet a RAC1, s'ha repetit en les taules de dissabte. Amb més de 300 assistents i més de 100 visualitzacions via streaming, la jornada de dissabte ha tancat la V Catosfera amb un doble missatge optimista: d'una banda, els casos d'èxit d'empreses catalanes a Internet demostren que amb esforç i talent ens en podem sortir; de l'altra, que l'èxit d'aquesta edició fa que l'organització ja estigui a punt per començar a tramar la següent.
Un centenar de persones van assistir a la jornada inaugural de divendres al vespre a la Sala Petita del Teatre Auditori de la capital vallesana. Urbea i Ganyet, presentats pel periodista Saül Gordillo, van explicar amb casos clars i atractius que Internet pot ser un bon aliat per tirar un projecte endavant. La bona rebuda es va traslladar també al Twitter, on el hastag #catosfera va ser trending topic a Catalunya durant tot el vespre. I l'èxit de les taules de dissabte no s'ha vist perjudicat per la pluja. Amb la sala plena, representants d'empreses com Atrápalo, Lets Bonus, EyeOS, QueRico (Grupo Intercom), Trabber i Groupalia han posat de manifest que totes aquestes empreses catalanes o amb capital català estan en els llocs més alts dels seus sectors a nivells mundials i que són, per tant, exemples a tenir en compte.Uns exemples que demostren que qualsevol negoci a o amb l'ajuda d'Internet -e-commerce- ha de recórrer a les xarxes socials perquè sigui pròsper. Durant la tarda, la Catosfera ha tingut un aire menys empresarial. La primera taula ha servit per versar sobre la formació digital a les universitats de Periodisme, la segona per comentar l'estat del català a Internet -de la mà d'Albert Cuesta, impulsor del Twitter en català, i Jordi Iparraguirre, president de la Fundació Puntcat-, i per parlar de quin paper tenen els blogs en l'era del Twitter.
La Catosfera en xifres
La satisfacció mostrada pels conferenciants i pels assistents a la jornada reforcen l'èxit d'aquesta edició que també es veu amb xifres: més de 100 persones a la jornada inaugural, unes 300 a les taules del dissabte i més de 100 visualitzacions de la Catosfera per streaming per gentilesa de Vallès Oriental Televisió avalen la cinquena edició.
La Catosfera en tuits
@Lluís_Serra: 'Missatge correcte, moment oportú i canal adient" les tres claus per arribar al nostre client #catosfera @jordiurbea'@trinamilan: 'Els editors de diaris han perdut el poder de dir el que es rellevant i el que no, els lectors decidim #catosfera12 C/ @ganyet @saulgordillo'@yuribcn: '#Catosfera @mcercos Cal evitar en finançament inicial q inversor es quedi + d 50%, però puntualitza que per creixer acabaràs perdent majoria'@jordigilabert: 'A internet s'ha de ser rapid: Olorar oportunitats i córrer! diu @ainasalvado d @atrapalo #catosfera #optimisme' @enricgil: '#catosfera Amb Twitter es pot fer periodisme, literatura, filosofia, sempre amb el principi de la síntesi'@marisolbcn: '#catosfera diu la @trinamilan q una de les raons de no fer servir facebook és q l'aplicació d mòbil és nefasta, i té raó!!'