directe!cat va ser el digital que més interès va despertar el 25A
Va aconseguir el màxim temps de lectura per internauta de la xarxa catalana · Es van superar els mitjans de la CCMA o històrics com Vilaweb i l'AVUI
La cobertura informativa que directe!cat va dispensar a la tercera onada de consultes sobiranistes d'aquest diumenge 25 d'abril va ser a la que més temps d'atenció van dedicar els internautes catalans. En concret, la mitjana que el lector del digital del grup Catmèdia va invertir a llegir les diverses actualitzacions que es van fer durant la jornada va ser de de deu minuts i cinquanta-quatre segons (10:54) segons l'informe (pdf) de l'auditoria d'OJD-Nielsen dedicat als consums de la jornada de diumenge, fet que denota l'interès generat per les constants actualitzacions que es publicaven. Els onze minuts de lectura de mitjana demostren que la informació facilitada per directe!cat va ser superior en qualitat i quantitat a la resta de mitjans.
E-notícies amb 9:46 i Racó Català amb un registre de 7:41 van ser els següents darrere de directe!cat. Històrics com Vilaweb i l'AVUI.cat van quedar entre els tres i els quatre minuts de temps de lectura mitjana, fet que denota menys interès del lector per les informacions que facilitaven.Per contra, els digitals que menys interès van despertar i, per tant, menys temps de lectura van sumar d'entre els més visitats en català van ser El Debat (1:55) i Crònica (2:45).
A més de la cobertura informativa estricta, directe!cat va seguir amb el giny pioner de seguiment en temps real via Twitter que ja va incorporar en les consultes del 13 de desembre.
Aquest mètode de seguiment ja s'ha consolidat com un referent a l'hora de canalitzar la informació de la mobilització ciutadana per la independència, i és utilitzat, entre d'altres webs, per la Coordinadora Nacional de consultes sobre la independència i diverses plataformes organitzadores de referèndums.