El Grup Bon Preu incorpora 30 nous supermercats amb consciència catalana
Culmina l'absorció dels establiments provinents d'Intermarché · El grup és líder a Catalunya i defensa l'etiquetatge en català dels seus productes
El Grup Bon Preu ha integrat les darreres setmanes 30 de nous supermercats a la seva xarxa, que actualment ja compta amb 150 establiments entre Catalunya i el País Valencià. D'aquesta manera culmina l'absorció del grup Intermarché, acordada el juny passat. Llavors l'empresa catalana va adquirir 50 supermercats de la cadena francesa, però va decidir desprendre's dels 20 situats fora dels Països Catalans per concentrar-se en consolidar la seva presència al territori. Amb els nous establiments el Grup Bon Preu, que compta amb els supermercats Bonpreu, els hipermercats Orangutan i Esclat i les benzineres Esclatoil, vol consolidar el seu lideratge en la distribució alimentària a Catalunya i superar els 700 MEUR de facturació, amb un model de supermercat que defensa el català i l'utilitza en l'etiquetatge de tots els seus productes propis.
La integració dels 30 nous locals, que duran les marques 'Bonpreu' i 'Esclat', suposarà incrementar la plantilla del grup en 1.000 treballadors, fins arribar als 4.000, un increment notable en context de crisi econòmica. Els treballadors provinents d'Intermarché han fet cursos per conèixer la marca i els valors de defensa del territori i la llengua característics del Grup Bon Preu.A més de la reforma d'aquests nous establiments, també s'ampliarà el magatzem de l'empresa a Balenyà per tal de guanyar capacitat per abastir les noves botigues. Bonpreu sempre s'ha caracteritzat per potenciar l'ús del català als seus establiments, i l'agost de 2008 l'empresa va distribuir 2.500 xapes als seus treballadors amb el missatge 'Si us plau parla'm en català'.
L'any 2009 la facturació del grup osonenc va enfilar-se als 509 milions d'euros, i amb l'adquisició d'Intermarché s'espera que aquestes xifres augmentin un 38% fins als 700 milions.