Pels catalans, trens de segona
Renfe reutilitza els models d'AVE del 1992 que feien el recorregut Madrid- Sevilla per als trajectes del TGV entre Catalunya i França.
Fa 20 anys que François Mitterrand i Felipe González anunciaven l’acord entre els dos estats per a una infraestructura que ahir es va estrenar, el (TGV) que uneix París amb Barcelona. Avui hem sabut que deu dels trens que faran el trajecte entre Barcelona i Tolosa, Lió i Marsella tenen més anys que l’encaixada de mans de Mitterand amb González, i és que la companyia Renfe ha traslladat a Catalunya els combois del model S-100 que van estrenar l’any 1992 els usuaris del primer tram de l'alta velocitat a l'Estat entre Madrid i Sevilla, uns trens bregats ja que també han cobert trajectes de l'Euromed en els 21 anys de vida que tenen. Renfe ha volgut destacar que malgrat tenir els seients fixos, els trens han estat remodelats i disposen com a gran novetat d’endolls en els seient, cosa que els moderns, inexplicablement no disposen.
20 anys d’espera per anar amb un TGV de l’any de la picor però que està com si fos nouFonts de Renfe han recalcat que malgrat que els combois datin de l'any 1992, s'han remodelat completament per dins i funcionen com si fossin nous. A diferència dels models més nous d'AVE, que cobriran el trajecte directe entre Barcelona i París inaugurat aquest diumenge, els S-100 remodelats del 1992 disposen d'endolls en classe turista, una prestació que no es troba en els trens més nous i que ha generat nombroses queixes entre els usuaris. Per contra, tenen seients fixes a favor i en contra el sentit de la circulació sense que es pugui canviar la seva orientació.
Un estalvi de 240 milions d’euros a costa dels catalans
Renfe va anunciar a principis del 2011 que optaria a remodelar deu models dels S-100 per als trajectes entre l'Estat i França, en lloc de comprar nous trens, amb l'objectiu d'estalviar més de 240 milions d'euros. En aquest sentit, segons la companyia, la remodelació dels combois ha costat uns 30 milions d'euros, uns treballs que va adjudicar a Alstom. Cada tren d'aquestes disposa de 347 places i disposen dels nous equips de senyalització per circular per la xarxa francesa.